جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز برای رفع نگرانی‌های عمومی تشکیل می‌شود
جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز برای رفع نگرانی‌های عمومی تشکیل می‌شود

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: طی پیشنهادی به رئیس شورای شهر، جلسه فوق‌العاده با هدف بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در تبریز و گزارش عملکرد شهرداری تبریز و مجموعه های دیگر در این باره تشکیل می‌شود.

به گزارش نهال امید، فریدون بابایی‌اقدم با اشاره به نگرانی‌های عمومی در سطح جامعه افزود: نگرانی‌هایی نسبت به تردد همشهریان یا هموطنان ساکن استان‌های مرکزی همچون تهران و قم وجود دارد که برای رفع و رجوع آن، نیازمند تصمیم‌گیری در شورای شهر و ارائه به فرمانداری هستیم.

وی ادامه داد: خبرهایی که از اقدامات سایر استان‌ها در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به گوش می‌رسد، حکایت از آن دارد که مبادی ورودی و خروجی این استان‌ها بسته شده و از تردد خودروهایی با پلاک مناطق مرکزی ممانعت به عمل می‌آید که این امر مهم هنوز در استان ما محقق نشده است.

وی اضافه کرد: برخی از سازمان‌های مردم نهاد و شهروندان درخواست مسدودی مبادی ورودی و خروجی شهر و استان را داشتند که با این کار، از نگرانی‌های عمومی و استرس بین شهروندان و مسئولین نیز کاسته می‌شود.

عضو شورای شهر تبریز با اظهار نگرانی از وضعیت برخی مناطق شهر در برخورد با ویروس کرونا تأکید کرد: در برخی مناطق شهری ویروس کرونا جدی گرفته نشده و حتی از اقلام ابتدایی پیشگیری از ابتلا به این ویروس نیز استفاده نمی‌کنند که شاید به دلیل تورم موجود و افزایش نرخ این اقلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: لایحه‌ای برای تهیه اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن در مناطق مختلف شهر نیز آماده کرده‌ایم که در جلسه فوق‌العاده شورا مطرح می‌کنیم.

وی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تمامی مناطق شهر و محلات را نیز در برنامه ضدعفونی عمومی و گندزدایی قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، بابایی‌اقدم، در پایان صحبت‌های خود، همگامی مردم و شهروندان با سازمان‌های دولتی و رعایت بهداشت فردی و عمومی جامعه را قابل تقدیر دانست.