تولید انبوه ملزومات بهداشتی مورد نیاز آذربایجان شرقی در پیشگیری از بیماری کرونا
تولید انبوه ملزومات بهداشتی مورد نیاز آذربایجان شرقی در پیشگیری از بیماری کرونا

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تأمین و تولید انبوه ملزومات بهداشتی مورد نیاز استان در پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم خبر داد.

به گزارش نهال امید، حبیب امین‌زاده با اشاره به ابلاغ مقام عالی وزارت صمت به عنوان مدیر کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: تهیه، تولید و تأمین انبوه تمامی ملزومات بهداشتی مورد نیاز استان همزمان با کشور، اعم از ماسک، مایع ضد عفونی کننده و دیگر مایحتاج پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفته است.

وی از همکاری ویژه واحدهای تولیدکننده در اینی حوزه در شرایط فعلی خبر داد و افزود: به دلیل شرایط پیش آمده و حجم بالای تقاضا طی روزهای گذشته، بر اساس پیش‌بینی‌های لازم، واحدهای تولیدی استان مسیر تولید مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده را در پیش گرفته‌اند .

وی اظهار کرد: هیچ گونه مشکلی در تأمین مواد اولیه و تولید مواد ضدعفونی کننده واحدهای تولیدی استان نداریم و سه واحد تولیدی با ظرفیت ۱۳ هزار تن به صورت روزانه مواد ضدعفونی کننده در بسته‌بندی‌های متنوع تولید کرده و از طریق شبکه توزیع رسمی، داروخانه‌ها و مراکز توزیعی اتحادیه‌ها در سطح شهر و معابر به صورت مستقیم و با قیمت مصوب عرضه می‌کنند؛ همچنین اقدامات مستمر نظارت و بازرسی در قالب گشت‌های مشترک تداوم داشته و با متخلفین احتمالی نیز برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

امین‌زاده گفت: واحد تولید ماسک مرکز رشد زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی با ظرفیت تولید روزانه حدود ۲۵ هزار عدد اقدامات خوبی در کاهش فاصله تولید و عرضه انجام داده است و دو واحد تولید ماسک نیز تا ایام عید به افزایش ظرفیت کمک خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی در پایان از فراهم شدن زمینه‌های تأمین مواد اولیه و تغییرات خطوط ۱۱ واحد تولیدی دیگر خبر داد و افزود: با هدف تأمین سلامت مردم و پیشگیری از انتقال بیماری، طی روزهای آتی با فعالیت واحدهای یاد شده ظرفیت تولید مواد ضد عفونی کننده در استان تا چهار برابر افزایش خواهد یافت .

ایسنا