توزیع گوشت مرغ منجمد در آذربایجان‌شرقی آغاز شد
توزیع گوشت مرغ منجمد در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از توزیع گسترده مرغ منجمد در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده است.  اکبر فتحی روز سه […]

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از توزیع گسترده مرغ منجمد در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، شرکت پشتیبانی امور دام، روزانه توزیع ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار شروع کرده است.

 اکبر فتحی روز سه شنبه پس از جلسه کمیته فنی کارگروه تنظیم بازار استان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مرغ منجمد به اندازه‌ کافی در انبار شرکت پشتیبانی امور دام موجود است، گفت: بنابه دستور ستاد تنظیم بازار استان مکلف شدیم که در مرحله اول ۸۰۰ تن مرغ منجمد به بازار عرضه کنیم که این میزان در مرحله دوم افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در سراسر استان و در تمام سازمان ها، اصناف و فروشگاه ها تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت .

وی در رابطه با کاهش قیمت مرغ گرم در بازار گفت: با شروع توزیع مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت مرغ در بازار کاهش محسوس داشته و این توزیع تا متعادل شدن تولید گوشت مرغ و قیمت آن ادامه خواهد داشت.

زمان عرضه مرغ به کشتارگاه براساس تاریخ جوجه ریزی تعیین می شود 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات جلسه امروز کمیته فنی کارگروه تنظیم بازار استان، گفت: در این جلسه مقرر شد با توجه به تاریخ جوجه ریزی انجام یافته مرغداریهای استان آذربایجان شرقی ، زمان عرضه به کشتارگاه تعیین و براساس آن ادامه روند توزیع نهاده های دامی صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات بوجود آمده در تولید گوشت مرغ در استان مقرر شد تا اطلاع ثانوی مرغ های پرورش یافته در مرغداریهای استان تنها در کشتارگاه های استان کشتار و به بازار عرضه شود.

فتحی افزود: با توجه به جوجه ریزیهای انجام شده در نیمه دوم مهرماه انتظار داریم از هفته آینده شاهد افزایش تولید و متعادل شدن قیمت مرغ باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیش‌بینی ما این است که با تصمیمات اتخاذ شده، حداکثر تا پنج روز آتی سیر نزولی قیمت گوشت مرغ را شاهد خواهیم بود.

  • منبع خبر : ایرنا