توزیع هنرکارت بین هنرمندان مراغه‌ای آغاز شد
توزیع هنرکارت بین هنرمندان مراغه‌ای آغاز شد

توزیع «هنر کارت» بین هنرمندان مراغه‌ای آغاز و در مرحله نخست به پنج نفر از هنرمندانی که ثبت‌نام کرده بودند، اهدا شد. معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز شنبه در آیین اهدای «هنر کارت» به هنرمندان مراغه‌ای گفت: هنرمندان با جایگاهی که در بین مرم دارند، می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و […]

توزیع «هنر کارت» بین هنرمندان مراغه‌ای آغاز و در مرحله نخست به پنج نفر از هنرمندانی که ثبت‌نام کرده بودند، اهدا شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز شنبه در آیین اهدای «هنر کارت» به هنرمندان مراغه‌ای گفت: هنرمندان با جایگاهی که در بین مرم دارند، می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به دستورالعمل‌های ستاد کرونا موثر باشند.

سیدعلی موسوی اظها رداشت: هنرمندان مراغه‌ای در مهرماه امسال از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی بارها از مردم خواستند تا دستورالعمل های ستاد کرونا را جدی بگیرند که بعد از آن شاهد روند نزولی کرونا در مراغه بودیم.

وی با اشاره به اینکه همراهی هنرمندان با ستاد کرونای شهرستان به عنوان یک نیاز همچنان احساس می‌شود، بیان کرد: وضعیت معیشتی هنرمندان و دیگر اقشار پس از شیوع ویروس کرونا ناراحت‌کننده بوده است اما توزیع «هنر کارت» می‌تواند روزهای خوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بزند.

وی ادامه داد: «هنر کارت» می‌تواند در معرفی و شناساندن هنرمندان شهرستان و همچنین رفع مشکلات آنان موثر واقع شود. 

وی خاطرنشان کرد: مراغه یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه فرهنگ و هنر است و در این راستا دستگاه متولی در شهرستان می‌تواند در شناسایی و شناسنامه‌دار کردن هنرمندان با توجه به مزایای «هنر کارت» اقدامات خوبی انجام دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این آیین گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان و سازماندهی و شناسایی از اصلی‌ترین اهداف در طرح اعطای «هنر کارت» است.

احمد دادرس فیاضی، نبود «هنر کارت» را یکی از خلاءهای هنرمندان دانست و بیان کرد: با اعطای «هنر کارت» می‌توان حمایت‌های فرهنگ و ارشاد از هنرمندان را ساماندهی کرد.

وی اضافه کرد: «هنرکارت» یک کارت چندمنظوره است که می‌تواند خدمات مختلفی از جمله بانکی، هویتی و خدمات رفاهی را به هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه ارایه دهد.

وی افزود: شرط دریافت «هنر کارت» عضویت افراد در صندوق اعتباری هنر است که تاکنون ۸۰ هنرمند مراغه‌ای برای دریافت «هنر کارت» ثبت‌نام کرده‌اند.

در این مراسم «هنر کارت» پنج هنرمند مراغه‌ای فعال در رشته‌های مختلف با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اهدا شد.

  • منبع خبر : ایرنا