توزیع مواد مخدر و استخراج غیرقانونی رمزارز با پوشش بلوک‌سازی در مراغه
توزیع مواد مخدر و استخراج غیرقانونی رمزارز با پوشش بلوک‌سازی در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه به کشف ۷۰۰ گرم تریاک و پنج دستگاه ماینر غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این میزان مواد مخدر و ماینر قاچاق طی یک عملیات پلیسی از یک کارگاه تولید بلوک سیمانی در این شهرستان کشف و ضبط شد. سرهنگ «توحید فارسی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی کسب […]

فرمانده انتظامی مراغه به کشف ۷۰۰ گرم تریاک و پنج دستگاه ماینر غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این میزان مواد مخدر و ماینر قاچاق طی یک عملیات پلیسی از یک کارگاه تولید بلوک سیمانی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ «توحید فارسی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در کارگاه خود به خرید و فروش مواد مخدر و همچنین فعالیت غیرقانونی در استخراج ارز دیجیتال اقدام می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی لازم قضائی در یک عملیات ویژه ضمن شناسایی فرد مورد نظر، در بازرسی از کارگاه مذکور و مخفیگاه متهم مقدار ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک به همراه ترازوی توزین و چند قلم اقلام ممنوعه و همچنین تعداد پنج دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

وی به دستگیر شدن یک نفر در این عملیات اشاره کرد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

سرهنگ فارسی برخورد با مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان را از اهداف پلیس عنوان کرد و از ساکنان شهرستان خواست تا با توجه به اهمیت ارتقای نظم و امنیت جامعه و پیشگیری از هرگونه اقدامات سوء برهم‌زنندگان نظم و امنیت، هرگونه عمل مجرمانه را از طریق سامانه ارتباطی مردم با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا در کمترین زمان با مجرمان و ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد قاطع شود.

استفاده از دستگاه‌های ماینر، نیاز به مصرف برق زیادی داشته و فعالیت غیرمجاز این دستگاه‌ها علاوه برآسیب‌های اقتصادی موجب اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود؛ به همین منظور، شهروندان می‌توانند برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برق‌رسانی، در صورت اطلاع از این گونه مواردی، بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.