توجه ویژه شورای شهر تبریز به مسیرگشایی و رفع ترافیک
توجه ویژه شورای شهر تبریز به مسیرگشایی و رفع ترافیک

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امروز یکی از اولویت‌های اصلی شورای شهر تبریز اجرای مسیرگشایی و رفع معضل ترافیک در شهر است.

شهرام دبیری در حاشیه بازدید از چند پروژه در حال اجرای شهرداری تبریز، اظهار کرد: در راستای اجرای نقش نظارتی شورا به همراه تعدای از اعضای شورا، شهردار و شهرداران مناطق از پروژه‌های عمرانی شهرداری بازدید کردیم که یکی از آن‌ها پارک ستارخان بود و مراحل اجرایی آن انجام شده و پیشرفت خوبی دارد.

وی ادامه داد: همچنین یک پارک یک هکتاری در یکی از مناطق محروم کلنگ زنی شد که ایجاد چنین پارک‌های محله‌ای، برای توسعه شهر بسیار خوب است و مردم می‌توانند به فاصله ۴۰۰ متر از منزل خود، به فضای سبز و سایر فضاها دسترسی داشته باشند.

وی با بیان این‌که طی یکی، دو سال اخیر تعداد قابل توجهی پارک در تبریز احداث شده و تعدادی نیز در حال احداث است، اظهار کرد: پروژه مسیرگشایی ملازینال در طرح تفصیلی پیش بینی و مقرر است در طول یک سال تکمیل و آسفالت ریزی شود.

دبیری با بیان این‌که مسیرگشایی‌ها، یکی از اولویت‌های شورای شهر است، چراکه تعیین تکلیف چنین مسیرهایی، به کاهش میزان ترافیک کمک می‌کند، گفت: به صورت مرتب هر هفته از پروژه‌های شهرداری بازدید می‌کنیم تا اگر مشکلاتی به‌خصوص در مورد بودجه و پشتیبانی وجود داشته باشد، برطرف شود.

توجه ویژه مدیریت شهری تبریز به مناطق کم برخوردار

محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز نیز در جریان این بازدیدها گفت: توجه شورای شهر و شهرداری تبریز در این دوره از شورای شهر به توسعه مناطق کم برخوردار بوده که شکر خدا توانسته‌ایم اقدامات مناسبی انجام دهیم و البته این فعالیت‌ها باید ادامه دار باشد.

وی با بیان این‌که مناطق کم برخوردار شهر نقاطی هستند که دهه‌های متمادی به همان حال رها شده بود، گفت: اختصاص بودجه و اعتبار برای این مناطق از شهر تبریز ضروری بود و امیدوارم در شورای بعدی نیز این رویکرد تداوم یابد، چرا که کلیه این اقدامات برای آینده شهر و جامعه است.

وی با اشاره به احداث کتابخانه یک هزار مترمربعی در پارک ستارخان، گفت: به دلیل کوچک بودن فضای خانه‌های این مناطق، محلی برای تمرکز و مطالعه کودکان وجود ندارد و معتقدم این کتابخانه می‌تواند سکوی پرتابی برای پیشرفت کودکان این منطقه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تسریع در روند اجرای این پروژه، بیان کرد: هم اکنون درختان این پارک کاشته و سبز شده‌اند و اگر عملیات احداث پروژه با همین سرعت تداوم یابد، سال آینده به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز برخی قسمت‌های پارک ستارخان قابل استفاده بوده و همشهریان از آن بهره‌مند می‌شوند.

پیگیر توزیع عادلانه خدمات در تبریز هستیم

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در جریان این بازدیدها، گفت: اعضای شورای پنجم شهر همواره پیگیر توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف شهر بوده‌اند و امروز نیز با اجرای پارک‌های محله‌ای شاهد اقدامات عملی در این زمینه هستیم.

سونیا اندیش ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات شاهد توزیع ناعادلانه خدمات بین شهروندان بوده‌ایم که تلاش کرده‌ایم این موضوع را بهبود بخشیم.

وی با بیان این‌که در صدد هستیم در توزیع خدمات محله‌ای تنها در مناطق برخوردار متمرکز نشویم، افزود: این موضوع سبب می‌شود در هر محله مردم بتوانند به امکانات رفاهی مناسب دسترسی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث پارک ستارخان، بیان کرد: این آرامستان پس از کش و قوس‌های فراوان و با رضایت اهالی تبدیل به پارکی زیبا با امکاناتی مختلف خواهد شد که شهروندان از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز یادآور شد: امیدوارم کتابخانه‌ای که در این پارک ایجاد شده بتواند تبدیل به قرائت خانه‌ای خوب برای کودکان و نوجوانان شود که از این فضای مطالعه استفاده کنند.

وی با تاکید بر این‌که خروجی ایجاد کتابخانه در منطقه کم برخوردار، در آینده برای شهر تبریز بسیار اثربخش است، افزود: توزیع خدمات به صورت محله‌ای می‌تواند گامی مثبت در جهت محرومیت زدایی بوده و ارزش افزوده برای این مناطق ایجاد کند.

ضرورت توسعه پایدار و توسعه همه جانبه در تمامی نقاط شهر

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در جریان این بازدیدها گفت: شهرداری تبریز دو برابر مساحت پارک ائل گلی و به منظور توسعه زیرساخت‌های توسعه پایدار در تمام سطح شهر پارک محله‌ای احداث کرده است.

سعید نیکوخصلت افزود: از شهرداری تبریز برای اقدامات محیط زیستی که در این دوره انجام داده و موجب افزایش ارزش منطقه‌ای در نقاط مختلف شهر شده‌است، قدردانی می‌کنم.

وی، احداث پارک محله‌ای در نقاط مختلف شهر را توجه به توسعه پایدار دانست و افزود: احداث ده‌ها پارک محله‌ای در نقاط مختلف شهر در طول دوران شورای پنجم یکی ارزشمندترین موارد در کارنامه این شورا بوده و در آینده تاثیرات مثبتی در جامعه خواهد گذاشت.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، وی گفت: پارک های محله‌ای در کاهش بزه، کاهش آلودگی هوا، افزایش شادی‌های اجتماعی و عمومی و ایجاد ارزش افزوده برای شهر تاثیر به‌سزایی دارد.

نیکوخصلت با بیان این‌که شورا نگاه تبلیغاتی در فعالیت‌های محیط زیستی ندارد، گفت: شورای شهر متعلق به مردم بوده و هدف ما خدمت به شهر است؛ هدف ما توسعه پایدار و نگاه توسعه همه‌جانبه به نقاط مختلف شهر است.

  • منبع خبر : ایسنا