توافق دوشهر اصفهان و تبریز برای جذب گردشگر
توافق دوشهر اصفهان و تبریز برای جذب گردشگر

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای دو شهر تبریز و اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت های تاریخی و تفریحی دو شهر تبریز و اصفهان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مهم است.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در نشست مشترک مدیران شهری اصفهان و تبریز با بیان اینکه حوزه گردشگری می تواند درآمدزایی بالایی برای شهرها داشته باشد، گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری موجود در دو شهر تبریز و اصفهان و با همدلی و همراهی در این خصوص می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و از جنگ اقتصادی موفق بیرون آییم.

او با بیان اینکه گسترش گردشگری در هر دو شهر ضروری است، گفت: توانمندی دو شهر در زمینه گردشگری بسیار بالا است و می توان با ایجاد تسهیلات ویژه متقابلی باعث جذب گردشگران اصفهانی در تبریز و برعکس شد. معرفی شهرها در این خصوص بسیار مهم و ضروری است.

ایرج شهین باهر افزود: تبریز و اصفهان مشترکات بالایی دارند و بیشترین اتفاقات تاریخ ایران اسلامی در این دو شهر رقم خورده است.

بهبود وضعیت اقتصادی شهرها با معرفی ظرفیت های گردشگری

شهردار تبریز با اشاره به اینکه کارهای خوبی می توان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی شهرها با معرفی ظرفیت های گردشگری انجام داد، ادامه داد: شهرداری و شورای شهر تبریز در دوره پنجم موفق عمل کرده و کارهای خوبی در شهرداری تبریز طی این دوره انجام شده است که توسعه فرهنگی و آموزش های شهروندی یکی از همین موارد است.

او ابراز کرد: بیشتر مشکلات ما در شهرها مربوط به مسائل فرهنگی است که در این خصوص شهرداری تبریز برای توسعه فرهنگی در شهر اقدام به تهیه و چاپ کتاب های آموزش شهروندی برای دانش آموزان تبریزی کرده است.

ایرج شهین باهر افزود: این آموزش ها شامل ۲۶ جلد کتاب برای تمام مقاطع تحصیلی است که در مدارس تبریز هفته ای دو ساعت توسط ۴۵۰ مربی و برای ۳۴۰ هزار دانش آموز تدریس می شود.

  • منبع خبر : شهریار