تهدید جان پاکبانان با رها کردن ماسک و دستکش در طبیعت
تهدید جان پاکبانان با رها کردن ماسک و دستکش در طبیعت

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از شهروندان تبریزی تقاضا می‌کنیم با رعایت اصول بهداشتی در سطح شهر، از خطر ابتلای پاکبانان به ویروس کرونا پیشگیری کنند.

به گزارش نهال امید، علی آجودان‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اینکه پاکبانان بیشتر از دیگر اقشار در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، شهروندان اقلام بهداشتی مصرف شده اعم از ماسک، دستکش و… را به سادگی در محیط‌های بیرونی شهری رها نکنند.

وی، افزود: بهتر است این اقلام را در کیسه‌های پلاستیکی جای داده و سپس در کیسه را محکم بسته و در سطل زباله بیندازند تا از ابتلای پاکبانان به بیماری‌های ویروسی به خصوص کرونا جلوگیری کرد.

آجودان زاده با بیان این‌که در شرایط کنونی نیازمند همدلی و اتحاد هر چه بیشتر بین مردم و مسئولین هستیم، گفت: شهروندان تبریزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا جای ممکن در منازل خود مانده و از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد پرهیز کنند.

عضو شورای شهر تبریز خطاب به مسئولان استانی خواستار مساعدت هر چه بیشتر شهروندان در شرایط ناشی از این بیماری شد و گفت: با توجه به اینکه وجود این ویروس موجب ایجاد وضعیت بد اقتصادی در ایام پایانی سال و رکود کسب و کارهای مختلف شده است، امیدوارم مسئولان با اعمال اقداماتی، گام مثبت و موثری در جهت کاهش حجم مراجعین به سازمان‌های خدمات رسان و کاهش استرس بیماری کرونا برای شهروندان بردارند.

وی در خاتمه، اجتناب از دریافت اجاره بهای اسفند ماه توسط مالکان واحدهای تجاری، ارائه تسهیلات کم بهره جهت گذران ایام پایانی سال، بخشودگی عوارض شهرداری‌ها، بخشودگی بهای آب، برق و گاز مصرفی، حذف عملکرد مالیاتی، تمدید تخفیفات اسفند ماه عوارض و پروانه سال جاری تا آخر اردیبهشت ماه سال ۹۹ را از جمله اقدامات عنوان کرد.

روابط عمومی شهرداری تبریز