تمام امکانات برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم است
تمام امکانات برای برگزاری انتخابات باشکوه فراهم است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه امکانات برای انتخابات باشکوه مهیا است، ادامه داد: ۱۳ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد و سه هزار و ۵۴ صندوق اخذ رای در شعب استان مستقر است.

به گزارش نهال امید، محمدرضا پورمحمدی روز جمعه پس از اخذ رای خود در مسجد انگجی تبریز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یازدهمین دوره انتخابات همزمان با سایر نقاط کشور در جای جای استان آغاز شده و از همان لحظات اولیه مردم با اشتیاق و علاقه در پایه صندوق رای حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه زمان قانونی رای دهی ۱۰ ساعت است، گفت: در صورت تمدید از سوی وزارت کشور تا حدکثر ۱۲ شب رای گیری ادامه خواهد داشت.

پورمحمدی از شهروندان درخواست کرد: در ساعات اولیه در شعب اخذ رای حضور یابند و به ساعات پایانی رای دهی موکول نکنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراحل انتخابات به جز شمارش آرا الکترونیکی است، افزود: در تمام شعب دستگاه احراز هویت مستقر شده و هر آن و هر لحظه تعداد آرا مشخص است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توصیه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان گفت: از هر زمان دیگری به مشارکت حداکثری مردم نیازمندیم چرا که دشمنان به دنبال سست کردن اراده مردم هستند.وی افزود: هر زمان که دشمن تهدید کرده جواب عکس گرفته چرا که ملت ایران روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی دارند

پورمحمدی اظهار کرد: این انتخابات یکی از پایه های جمهوریت نظام است و در هیچ جای دنیا، آرای مردم تا این حد مهم نیست و مشارکت در هیچ جای دنیا تا این اندازه بالا نیست.

وی گفت: آینده جوانان و نسل آینده با حضور در پای صندوق و مشارکت مردم سالاری، رقم خواهد خورد و نباید بی تفاوت باشیم.

وی اعلام کرد: ۶۲ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در ۱۳ حوزه انتخابیه استان آموزش دیده اند.آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و در این دوره ۳۰۰ داوطلب برای کسب این کرسی ها رقابت می کنند.

انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور آغاز شد.

ایرنا