تفاهم‌نامه همکاری میان ایران خودرو و تراکتورسازی تبریز منعقد شد
تفاهم‌نامه همکاری میان ایران خودرو و تراکتورسازی تبریز منعقد شد

به منظور گسترش بازارهای صادراتی ایران در منطقه، تفاهم نامه‌ای میان ایران خودرو و شرکت تراکتورسازی منعقد شد.

تفاهم نامه‌ای مابین شرکت تراکتورسازی تبریز و ایران خودرو در راستای توسعه‌ی صادرات غیر نفتی ایران در منطقه و به تبع آن در بازارهای جهانی منعقد شد.

طی این تفاهم‌نامه استفاده از ظرفیتهای ایران خودرو در سایت سامیکو، این مجموعه که در سوریه مستقر است مورد توجه قرار گرفته تا تولیدات تراکتورسازی در این سایت مونتاژ و به بازار تقاضا ارائه شود.

براساس این گزارش با تمایل شرکت سامیکو برای مونتاژ و تولید محصولات تراکتورسازی، این شرکت اعلام آمادگی کرده تا تولیدات گروه صنایع تراکتورسازی به صورت انحصاری و با استفاده از ظرفیتهای موجود خود تولید کند که این موضوع پس از طی موارد قانونی و اقتصادی، عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

در این تفاهمنامه اشاره شده است که دو طرف پس از طی مراحل لازم و نهایی شدن این توافق، نسبت به انتقال تکنولوژی، تولید و فروش محصولات تراکتورسازی به صورت انحصاری و در زیرساختها و امکانات بالقوه سامیکو اقدام خواهند کرد.

گفتنی است؛ حضور در هر بازار و عرصه‌ی تجاری مستلزم و نیازمند ارزیابی‌های علمی و منطقی است و به این منظور مقرر شد تا تراکتورسازی و ایران خودرو به‌عنوان دو مجموعه صنعتی تاثیرگذار کشور مطالعات و امکان سنجی‌های لازم را در زمینه‌ی مواردی چون فنی، تکنولوژیک، بازار، مالی، اقتصادی و … جهت حصول نتیجه نهایی انجام دهند.

این تفاهمنامه در پنج بند به امضای مدیران عامل گروه ایران خودرو و مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره گروه صنایع تراکتورسازی ایران رسیده است.

به نظر می‌رسد با محقق شدن اهداف این توافق نامه و ایجاد خط مونتاژ تراکتورسازی با استفاده از ظرفیت و زیرساختهای موجود اشاره شده در سوریه، نه تنها شاهد توسعه‌ی بازارهای صادراتی در منطقه بلکه در بسیاری از بازارهای هدف جهانی خواهیم بود و مهمتر اینکه کاهش هزینه‌های صادراتی و به تبع بهره مندی از بحث ارز آوری برای کشور محقق می‌شود و از طرفی استفاده از زیرساخت‌های و امکانات تولیدی شرکت سامیکو با حداکثر توان امکان پذیر باشد.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به‌عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی با شرکتهای اقماری که شش شرکت در تبریز و در خود مجتمع تراکتورسازی که قطعات خودروسازان معتبر سبک و سنگین اروپا و حتی دنیا مثل ایتالیا را تامین می‌کنند، دو شرکت در سنندج و ارومیه و دو خط تولید در خارج از کشور فعال است که با این پیشینه در واقع می‌توان تراکتورسازی ایران را نگین صنعت ادوات کشاورزی ایران و حتی منطقه خطاب کرد.

  • منبع خبر : ایسنا