تفاهم‌نامه دوستی بین شهرداری تبریز و کاشان امضا شد
تفاهم‌نامه دوستی بین شهرداری تبریز و کاشان امضا شد

شهردار و رئیس شورای شهر تبریز با شهردار و رئیس شورای شهر کاشان تفاهم نامه ای با عنوان «دوستی» امضا کردند.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری به منظور بازدید از طرح های شهرداری کاشان در احیا بافت تاریخی شهر به ویژه خانه های تاریخی به این شهر سفر کرده است.

در نشست مشترکی که امروز با حضور شهردار، مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر کاشان برگزار شد، تفاهم نامه همکاری فی ما بین این دو شهر امضا شد.

در متن این تفاهم نامه بر «هم افزایی در زمینه تبادل تجارب موفق و همکاری فی مابین در زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، عمرانی و اقتصادی میان دو شهرداری و ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات میان دیگر نهادها» تاکید شده است.

اقدام به نامگذاری یکی از خیابان های تبریز به نام کاشان و به طور متقابل در شهر کاشان به نام تبریز، شناسایی، معرفی و توسعه فرصت های سرمایه گذاری، همکاری در برگزاری همایش ها و جشنواره، همکاری در خصوص تالیف و انتشار کتب و نشریات علمی و فرهنگی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

همچین در تفاهم نامه دوستی کاشان و تبریز تولید و اجرای برنامه های فرهنگی و محصولات رسانه ای مشترک، حمایت از توسعه صنایع دستی، حمایت از برقراری تورهای گردشگری و تبادل تجارب و اطلاعات در زمینه های مدیریت شهری، حمل و نقل، محیط زیست و… مورد تاکید قرار گرفته است.

این تفاهم نامه ۱۷ بند دارد که به امضای ایرج شهین باهر، شهردار تبریز، شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز، سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان و علی رسول زاده، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان رسیده است.

کاشان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که با دربرگیری بیش از ۱۰۰خانه تاریخی به عنوان شهر جهانی خانه های تاریخی شناخته می شود که با اجرای طرح های موفقی از این طریق به درآمدزایی و توسعه گردشگری دست پیدا کرده است. با توجه به تعدد خانه های تاریخی در تبریز، این تفاهم نامه می تواند آغازگر همکاری های مفید و تبادل تجارب بین این دو شهر باشد.

  • منبع خبر : شهریار