تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی به ۸ نفر افزایش پیدا کرد
تعداد فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی به ۸ نفر افزایش پیدا کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش تعداد فوتی‌های کرونا در این استان به ۸ نفر خبر داد و گفت: تاکنون ۸۳ نفر به طور قطع به این ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی در گفتگویی، ابراز داشت: شمار افرادی که به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی مبتلا شده‌اند با افزایش ۱۳ نفری، به ۸۳ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها به ۸ نفر افزایش یافت و ۱۲ نفر هم بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شدند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: اگر مردم رعایت کنند و در خانه بمانند می‌توانیم شاهد خبرهای خوب بعد از ۲ هفته باشیم در غیر این صورت شیوع این ویروس بیشتر خواهد شد.

صومی اما با اشاره به چند نکته آموزشی برای مقابله با کرونا عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، افرادی در داخل منازلشان خود را قرنطینه کردند، که یکی از بهترین روش‌های کاهش مبتلایان است.

وی افزود: شاهد هستیم این افراد از منزل اصلاً خارج نمی‌شوند، اما آنقدر در شستن دست‌هایشان افراط می‌کنند که منجر به مشکلات پوستی و ترک خوردن پوست می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: اگر دست‌هایمان را در محیط آلوده به اجسام زدیم، نیاز به شستن با آب و صابون است، اما در منازلی که افراد آلوده وارد نمی‌شوند، افراط در شستن دست‌ها، صدمه به فرد سالم است.

صومی اذعان داشت: لطفاً از کرونا نترسیم، بلکه آگاه باشیم و موارد ایمنی را اجرا کنیم، ترسیدن مسیر اشتباهی به ما نشان می‌دهد.

مهر