تصاویری باورنکردنی از اسکی ماهرانه ربات ۶ پا در چین
تصاویری باورنکردنی از اسکی ماهرانه ربات ۶ پا در چین

تصاویری از یک ربات اسکی باز شش پا منتشر شده است که طی آزمایشی این ماه در شنیانگ چین، به طرز ماهرانه‌ای از شیب برفی پایین می‌آید.

به گزارش نهال امید و به نقل از دیلی‌میل، این ربات اسکی‌باز روی هر چوب اسکی دوپای خود را قرار می‌دهد و با پاهای میانی خود میله‌های اسکی(ski pole) را نگه می‌دارد. متخصصان دانشگاه “جیائو تونگ شانگهای”(Shanghai Jiao Tong) این ربات را ساخته‌اند.

آن‌ها با قرار دادن آن در شیب‌های مبتدی و متوسط نشان دادند که این ربات می‌تواند عمود بماند، بچرخد و از برخورد با افراد اجتناب کند.

همچنین می‌تواند با سرعت بیش از ۱۰ متر بر ثانیه در یک مسیر ۴۰۰ متری با شیب ۱۸ درجه اسکی کند.

به گفته‌ی محققان این ربات ممکن است بتواند در مسابقات اسکی ربات‌ها در آینده شرکت کند و حتی در کوه‌ها گشت‌زنی کند و به انجام عملیات امداد و نجات در برف کمک کند.

تصاویری باورنکردنی از اسکی ماهرانه ربات ۶ پا در چین

ربات‌های اسکی‌باز خودکار توسط “گائو فنگ”(Gao Feng) مهندس مکانیک و همکارانش در دانشگاه “جیائو تونگ شانگهای” ساخته شدند.

به گفته‌ی محققان، این ربات فعالیت‌هایی از جمله مسابقه، چرخیدن، برنامه‌ریزی مسیر، اجتناب از برخورد با موانع و تعامل با انسان‌ها از طریق حسگرها و ترمزها را به انجام رساند. این ربات‌ در آزمایش‌ها انعطاف‌پذیری و چاپکی بالایی نشان داد. آن را می‌توان از راه دور کنترل کرد و این موضوع لذت اسکی کردن با ربات در میان جمعیت را برای اسکی‌بازان فراهم می‌کند.

تصاویری باورنکردنی از اسکی ماهرانه ربات ۶ پا در چین

تیم محققان این ربات را تحت عنوان ” المپیک زمستانی با علم و فناوری” توسعه دادند.

این پروژه مورد حمایت برنامه کلیدی تحقیق و توسعه(National Key R&D Program) وزارت علوم و فناوری چین قرار گرفت.

  • منبع خبر : ایسنا