تشکیل «کمیته آموزش صنایع» یکی از بهترین شیوه‌های مهارت افزایی در مراکز هر استان است
تشکیل «کمیته آموزش صنایع» یکی از بهترین شیوه‌های مهارت افزایی در مراکز هر استان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: تشکیل کمیته‌ آموزش صنایع در هر استان یکی از بهترین شیوه‌ها در مهارت افزایی است. رضا اختیار وکالتی در اولین نشست تخصصی کمیته آموزش در صنایع که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت آذر بایجان شرقی در محل اداره کل آموزش فنی […]

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: تشکیل کمیته‌ آموزش صنایع در هر استان یکی از بهترین شیوه‌ها در مهارت افزایی است.

رضا اختیار وکالتی در اولین نشست تخصصی کمیته آموزش در صنایع که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت آذر بایجان شرقی در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، گزارشی از برنامه‌ها و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را تبیین و تشریح کرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در صنایع، افزود: آموزش‌های شغلی معمولا در صنایع و اتحادیه‌ها تخصصی است و برای پوشش دادن آن‌ها نیازمند مربیان باسابقه و تجهیزات خوب هست.

وی توسعه آموزش‌ها و ترغیب صنایع به آموزش‌های فنی و مهارتی را از جمله کارکردهای کمیته آموزش صنایع برشمرد و خاطر نشان کرد: تفویض اختیارات کمیته ملی آموزش در صنایع به استان‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ با ترکیب مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش فنی و حرفه‌ای، نماینده کارفرمایی از تشکل کارفرمایی و اعضای داخلی آموزش فنی و حرفه‌ای استان واگذار شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان ضرورت و نقش آموزش در ارتقای سطح علمی و مهارتی نیروی کار، گفت: در اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار و به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی استان، کمیته آموزش در صنایع برای اولین بار در استان تشکیل شد.

حسین فتحی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی و توانمند سازی نیروی کار، تصریح کرد: در آینده نزدیک مشکل اصلی واحدهای صنعتی کمبود نیروی انسانی نخواهد بود بلکه مشکل اساسی در مهارت نیروی انسانی خواهد بود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهداف و ضرورت ایجاد مراکز جوار کارگاه و یا بین کارگاهی، افزود: برای ارتقای سطح مهارت کارگران و صیانت و حفاظت از سرمایه‌های انسانی و مادی و نیز تثبیت اشتغال موجود و کاهش حوادث ناشی از کار ایجاد این مراکز یک ضرورت است.

وی با اشاره به حمایت‌های قانونی از کار فرمایانی که برای ایجاد نشاط و شادابی و امکانات رفاهی و آموزشی برای کارگران اقدام می‌کنند، خاطر نشان کرد: کارفرمایانی که برای آموزش و خرید تجهیزات و خدمات آموزشی و ورزشی برای کارگران مجموعه خود اقدام کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای استان، در این کمیته درخواست تعداد شش شرکت از صنایع بزرگ استان جهت اخذ مجوز فعالیت آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که شرکت‌های گاز استان، موتوژن و چرخشگر مجوز فعالیت مرکز آموزش جوار کارگاهی و شرکت‌های فولاد مهر سهند، موتورسازان، تراکتورسازی و چرخشگر مجوز فعالیت مرکز آموزش بین کارگاهی را از نظر کمیته استانی آموزش در صنایع جلب و موافقت جهت اعطای مجوز را اخذ کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا