تشریح فعالیت‌های منطقه‌ی ۲ شرکت پالایش نفت تبریز
تشریح فعالیت‌های منطقه‌ی ۲ شرکت پالایش نفت تبریز

رئیس منطقه دو شرکت پالایش نفت تبریز، این واحد را یکی از سود آورترین و پر بازده ترین واحد ها معرفی کرد. محمد قانعی‌ اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز علاوه بر واحد های آب، برق، بخار و مخازن، از چهار منطقه تشکیل شده است که منطقه‌ی دو متشکل از دو واحد آیزوماکس و هیدروژن […]

رئیس منطقه دو شرکت پالایش نفت تبریز، این واحد را یکی از سود آورترین و پر بازده ترین واحد ها معرفی کرد.

محمد قانعی‌ اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز علاوه بر واحد های آب، برق، بخار و مخازن، از چهار منطقه تشکیل شده است که منطقه‌ی دو متشکل از دو واحد آیزوماکس و هیدروژن است.

وی در رابطه با واحد آیزوماکس افزود: آیزوماکس، یک واحد کاتالیستی، پرفشار و دما بالا است که خوراک آن ایزوفید بوده و گازوئیل، بنزین، حلّال ۴۰۲،۴۰۴، ATK  (سوخت هواپیمای مسافربری) و آیزوریسایکل( مواد پایه‌ی روغن سازی) از محصولات تولیدی آن هستند.

وی ادامه داد: ظرفیت اسمی این واحد ۱۸ هزار بشکه در روز است که محصولات تولیدی با حداقل گوگرد به مخازن میانی و نهایی منتقل می‌شوند.

رئیس منطقه‌ی دو شرکت پالایش نفت تبریز در خصوص اهمیت این واحد تاکید کرد: این واحد به عنوان قلب تپنده‌ی شرکت،  مواد باارزش افزوده‌ی پایین را به محصولات گرانبها، باارزش بالا و سود آور تبدیل می‌کند.

وی در رابطه با کارکنان این منطقه اضافه کرد: ۴۶ نفر از کارکنان کارآزموده، متخصص و تحصیل کرده در چهار نوبت کاری مشغول به کار بوده و تحت آموزش های مشخصی از جمله آموزش با برنامه حین کار(on job training)  قرار می‌گیرند.

قانعی‌فر با اشاره به آلاینده‌های تولیدی این منطقه خاطرنشان کرد: آلاینده‌های این بخش مربوط به کوره‌، پسماند و فاضلاب ها هستند که طبق تکنولوژی روز دنیا بررسی شده و از طریق اداره‌ی محیط زیست پایش می‌شوند.

وی ادامه داد: کوره های واحد از گاز پاک طبیعی استفاده کرده و دودکش ها مجهز به سیستم اندازه گیری آلاینده‌های هوا هستند که به صورت آنلاین توسط همکاران محیط زیست شرکت و اداره‌ی محیط زیست استان پایش می‌شوند.

وی تمامی واحد های شرکت را پر خطر دانسته و متذکر شد: اداره‌ی ایمنی شرکت (HSEQ) مجهز و به روز بوده و ارزیابی ریسک و کنترل آن را در دستور کار خود می‌دهد اما در هر لحظه باید ایمنی رعایت شود چرا که امکان بروز هر گونه مشکلی از جمله انفجار، گاز گرفتگی، برق گرفتگی و آتش سوزی وجود دارد.

وی با بیان این که تعمیرات اورهال هر سه سال یکبار انجام می‌شود، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده، ماه گذشته تعمیرات اساسی ( اورهال) در منطقه‌ی دو با رعایت تمامی موازین بهداشتی انجام شد و با موفقیت به پایان رسید.

رئیس منطقه‌ی دو شرکت پالایش نفت تبریز در پایان در رابطه با شرایط کرونایی، تاکید کرد: در طول زمان شیوع کرونا، کلیه‌ی پروتکل های بهداشتی طبق دستور العمل وزارت بهداشت رعایت شده و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک و همچنین عملیات تب سنجی به وفور در بین کارکنان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا