تشریح خسارات بارش‌های اخیر در آذربایجان شرقی
تشریح خسارات بارش‌های اخیر در آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خسارات مربوط به بارش‌های اخیر در استان را تشریح کرد. محمدباقر هنربر جمعه شب ۲۵ تیرماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: بر اثر بالا آمدن آب رودخانه در روستای کردآباد، (یکی از روستاهای بخش مرکزی اسکو) آقای کردآبادی، یک پیرمرد جان خود را از دست داد. وی افزود: در پی وقوع […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خسارات مربوط به بارش‌های اخیر در استان را تشریح کرد.

محمدباقر هنربر جمعه شب ۲۵ تیرماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: بر اثر بالا آمدن آب رودخانه در روستای کردآباد، (یکی از روستاهای بخش مرکزی اسکو) آقای کردآبادی، یک پیرمرد جان خود را از دست داد.

وی افزود: در پی وقوع این سیلاب، راه روستایی گونبرف به کردآباد نیز تخریب شده و خسارت دیده بود که امروز بلافاصله مرمت و بازسازی آن انجام گرفت.

وی ادامه داد: بر اثر بارش تگرگ در مراغه نیز در چهار روستای ینگجه، چلان، بهنق و خطب، سیل جاری شد که بر اساس آن به بخشی از باغات سیب خسارت‌ وارد شده و راه ورودی روستای ینگجه نیز تخریب شد اما با توجه به آمادگی تمامی عوامل، بلافاصله بازگشایی این مسیر انجام گرفت.

هنربر گفت: در اثر بارش رگباری در ارتفاعات بزقوش میانه نیز تعدادی از احشام تلف شده و خساراتی به باغات و اراضی پایین دست منطقه وارد شده است.

وی افزود: بعدازظهر جمعه نیز متاسفانه بر اثر وقوع صاعقه، جوان ۳۵ ساله روستای آمقان اسکو دچار صاعقه زدگی شده ‌و فوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: برآورد مابقی خسارات ثانویه نیز توسط فرمانداران استان در دست بررسی است که پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا