تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی مرند
تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی مرند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ویژه مرند از تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی شهرستان مرند خبر داد. عبدالعلی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان ویژه مرند دارای ظرفیت‌های غنی تاریخی در حوزه شهری و روستایی بوده، لذا حراست از اماکن و محوطه‌های […]

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ویژه مرند از تشدید نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی شهرستان مرند خبر داد.

عبدالعلی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان ویژه مرند دارای ظرفیت‌های غنی تاریخی در حوزه شهری و روستایی بوده، لذا حراست از اماکن و محوطه‌های تاریخی در راستای عدم تجاوز به حریم آن‌ها امری ضروری است.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرند ادامه داد: به دنبال نظارت‌های انجام‌گرفته توسط کارشناسان حوزه میراث فرهنگی استان، از محوطه‌های تاریخی ازجمله سایت تاریخی النجق و محوطه ثبتی و تاریخی کت یئری قینر از توابع بخش مرکزی شهرستان مرند، روند توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز مجاور محوطه‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، محمدی گفت: حراست و حفاظت از محوطه و اماکن تاریخی مسئولیتی همگانی است که همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های شهری و روستایی در این امر ضروری است، لذا در راستای حراست از این ظرفیت‌های تاریخی، نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مجاورت اماکن و محوطه‌های تاریخی شهرستان مرند تشدید شده و با متخلفان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا