تربیت فرزند صالح یکی از اساسی ترین وظایف بانوان است
تربیت فرزند صالح یکی از اساسی ترین وظایف بانوان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از از اساسی ترین وظایف بانوان در جمهوری اسلامی ایران تربیت فرزندان صالح و مفید برای جامعه است، ادامه داد: نحوه‌ی رفتار پدر و مادر در محیط خانه از تاثیرگذارترین نوع تربیت برای کودکان محسوب شده که اثرات آن برای همیشه در پوست و گوشت کودک باقی […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از از اساسی ترین وظایف بانوان در جمهوری اسلامی ایران تربیت فرزندان صالح و مفید برای جامعه است، ادامه داد: نحوه‌ی رفتار پدر و مادر در محیط خانه از تاثیرگذارترین نوع تربیت برای کودکان محسوب شده که اثرات آن برای همیشه در پوست و گوشت کودک باقی می‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه، ۱۹ مهر، در آئین اختتامیه‌ی هشتمین دوره‌ی سرگذشت‌پژوهی و پاسداشت از بانوان مجاهد آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم زنان در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بسیاری از دختران و بانوان جوان حاضر در جلسه، در دوران انقلاب و دفاع مقدس حاضر نبودند اما مادران و خواهران شما مجاهدانه و دوشادوش غیورمردان جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند و در دفاع از خاک مقدس این کشور حتی از جان خود نیز گذشتند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: یکی از شاخص ترین اقدامات امام راحل بعد از انقلاب برجسته کردن و به روی کار آوردن بانوان و اعطای نقش‌های حساس و مهم به آنها در دولت و حکومت بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که معمولا کمتر به آن توجه و اشاره می‌شود، نقش  بانوان در دوران دفاع مقدس است به‌طوریکه بانوان در پشت جبهه‌ها با تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تجهیزات بهداشتی و رفاهی و گاه در خط مقدم و دوشادوش رزمندگان جانانه جنگیدند .

امام جمعه تبریز در پایان یادآور شد: همه‌ی جوانان و رزمندگانی که در دفاع از خاک هویت کشور عاشقانه آسمانی شدند  و دانشمندان، کارمندان و کارگران زحمتکش امروز که برای ارتقاء نام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند همگی در مکتب و دامان مقدس مادران و زنان پاکدامن و قهرمان ایران رشد کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به جایگاه دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت گفت: معلمان نیز آینده نگری، آینده گزینی و آینده سازی در این سیستم را رقم می‌زنند.

جعفر پاشایی با بیان اینکه مسئولیت نوجوانان و جوانان، ساختن فردای ایران اسلامی است، ادامه داد: ما باید در این راه منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم و اگر حساسیت قضیه را درک کنیم می‌توانیم مسئولیت آینده‌نگری و آینده سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نحو احسن انجام دهیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، در این برنامه با اهدا لوحی از طرف امام‌ جمعه تبریز از زینب علمدار سرند، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز به پاس خدمات و تلاش‌های ارزنده در زمینه فعالیت‌های جهادی و ارج نهادن به تشکّل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا