تراکتور – گل‌گهر ؛ دستان خالی کریمی در مقابل قلعه‌ی پرمهره‌ی ژنرال
تراکتور – گل‌گهر ؛ دستان خالی کریمی در مقابل قلعه‌ی پرمهره‌ی ژنرال

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس امروز سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه با انجام چهار بازی آغاز و بار دیگر تنور فوتبال ایران داغ خواهد شد. تراکتور تبریز که بعد از سقوط ماشین سازی به لیگ دسته اول آزادگان تنها نماینده‌ی فوتبال آذربایجان در لیگ‌برتر محسوب می‌شود، در نخستین بازی این فصل خود میهمان […]

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس امروز سه‌شنبه، ۲۷ مهرماه با انجام چهار بازی آغاز و بار دیگر تنور فوتبال ایران داغ خواهد شد.

تراکتور تبریز که بعد از سقوط ماشین سازی به لیگ دسته اول آزادگان تنها نماینده‌ی فوتبال آذربایجان در لیگ‌برتر محسوب می‌شود، در نخستین بازی این فصل خود میهمان تیم گل‌گهر سیرجان خواهد بود.

همانطور که فیروز کریمی سرمربی تراکتور طی گفت‌وگویی با رسانه رسمی باشگاه مطرح کرده بود، اکثر تیم‌های حاضر در این فصل، با جذب مهره‌های قوی و مطرح خود را برای آغاز فصل جدید تا دندان مسلح کرده‌اند اما تراکتور همانند فصل گذشته در حد یک تیم معمولی بسته شده است و این فصل نیز خبری از بمب‌های نقل و انتقالاتی و تیم کهکشانی نخواهد بود.

مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، مهدی تیکدری، میثم تیموری، محمدرضا خانزاده، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان و حبیب فرعباسی، خروجی‌ها و آرش قادری، سجاد حیدری، شاهین ثاقبی، عبداله حسینی، عبداله ناصری، علی عبداله زاده و ناصر سالاری ورودی‌های تراکتور هستند.

بدون شک تنها سرمربی باتجربه ای همچون فیروز کریمی می‌توانست هدایت بلاتکلیف ترین تراکتور تاریخ را برعهده گرفته و به نوعی اعتبار خود را گرو بگذارد؛ در حالیکه تا چند فصل پیش آرزوی هر مربی حضور در کادر فنی سرخ‌های آذربایجان بود، اما سوء مدیریت ها، تصمیمات اشتباه مدیران باشگاه، جابجایی‌های تمام نشدنی در کادر فنی  و مدیریت، غیبت چندین ماهه‌ی مالک باشگاه و حضورش در استانبول، عملا تراکتور را به یک تیم پرحاشیه و یک رقیب آسان و مهربان برای رقبا تبدیل و هواداران این تیم را روز به روز نسبت به آینده تیم محبوب خود نگران کرد.

مالک باشگاه گرفتار بدهی‌های میلیاردی بازیکنانی شده بود که بعضا حتی یک بازی نیز برای تراکتور انجام نداده بودند و دفتر زنوزی در استانبول که قبلا محل انفجار بمب‌های نقل و انتقالاتی بود، تبدیل به محلی برای پرداخت بدهی های باشگاه شده بود.

وضعیت تراکتور به گونه ای است که حتی با حضور سرمربی کارکشته ای همچون کریمی نیز نباید انتظار داشته باشیم این تیم که به تازگی از بحران خارج شده است (حداقل در هفته های ابتدایی) نتایج درخشانی را کسب کند و شاید تحقق وعده‌ی کریمی در خصوص شکست تیم ها و خوشحالی هواداران کمی زمان‌بر باشد.

یکی دیگر از موارد قابل توجه بازی نخست تیم تراکتور در مقابل گل‌گهر، تقابل کریمی و قلعه نویی است اما بدون تردید این تقابل برای کریمی به مراتب سخت تر خواهد بود چرا که قلعه نویی تیم سیرجانی را  به‌عنوان یکی از موفق‌ترین و فعال‌ترین تیم‌های نقل و انتقالات تابستانی مطرح و حتی دو بازیکن فصل گذشته تراکتور (تیکدری و خانزاده) را نیز جذب کرده است اما اگر کفه‌ی پرمهره بودن به سمت قلعه نویی سنگین تر کند، این موضوع در بحث تجربه و کارکشتگی به نفع سرمربی تراکتور است و قلعه نویی هرچقدر هم با دانش و با تجربه باشد، سابقه و تجربه‌ی کمتری نسبت به کریمی در سرمربی گری دارد.

فیروز کریمی برنده‌ی آخرین رویارویی خود با قلعه نویی بود که توانست در بازی برگشت تراکتور و گل‌گهر که سومین حضور کریمی در کادر فنی تراکتور بعد از جدایی خطیبی بود، توانست بعد از گذشت  ۱۲ سال از آخرین پیروزی خود ( پیروزی ۳ بر ۱ صبای قم مقابل استقلال در سال ۸۷) مجددا ژنرال فوتبال ایران مغلوب خود کند.

در خصوص تقابل تیم های تراکتور و گل‌گهر نیز این دو تیم تاکنون چهار بار در مقابل هم قرار گرفته اند که سه برد سهم تراکتور بوده و یک بازی نیز با نتیجه‌ی مساوی به پایان رسیده است.

قضاوت این دیدار حساس بر عهده محمدرضا اکبریان خواهد بود که محسن سلطانی، مهدی سیفی و شبیر بهروزی او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و حیدر شکور نیز ناظر این بازی خواهد بود.

گفتنی است دو تیم تراکتور تبریز و گل‌گهر سیرجان از هفته‌ی اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، روز چهارشنبه، ۲۸ مهر ماه از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام علی(ع) کرمان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام