تخلف انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است
تخلف انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: ‌بر اساس آخرین گزارش‌های فرمانداران و عوامل برگزاری انتخابات هیچ گونه گزارشی که در روند رای گیری مشکل ایجاد کند وجود نداشته است.

به گزارش نهال امید علیار راستگو روز جمعه با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات خوب است طوری که ۲۵۰ نفر بالای ۹۵ سال در این انتخابات شرکت کردند، اظهار کرد:  بر این اساس مهلت اخذ رای توسط وزارت کشور در آذربایجان شرقی ۲ ساعت تمدید شده است.

وی افزود: ‌ امکان تمدید مهلت اخذ مدرک تا ساعت ۲۴ امشب امکان پذیر است.

راستگو ادامه داد: ‌  عمده مشکل شرایط آب و هوایی بود که تلاش شد در بازگشایی راه ها برای تردد مردم و دست اندرکاران انتخابات مشکلی پیش نیاید.

تعداد واجدین شرایط رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر است که یک میلیون و ۵۰۲ هزار نفر از این افراد را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر رأی اولی هستند که ۷۴ هزار و ۴۶۰ نفر را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

۶۲ هزار نفر از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رای و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می کنند.

تعداد شعب اخذ رای در سطح استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه است که از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت های دینی است، همچنین تعداد صندوق سیار پیش بینی شده برای انتخابات این دوره ۷۲۵ صندوق می باشد و برای شرایط خاص آب و هوایی نیز بالگرد پیش بینی شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در ۱۳ حوزه انتخابیه این استان برای ورود به خانه ملت با یکدیگر رقابت می کنند.

  • منبع خبر : ایرنا