تخریب ۶۰ مورد ویلاسازی و بنای تجاری غیرمجاز در چهارباغ
تخریب ۶۰ مورد ویلاسازی و بنای تجاری غیرمجاز در چهارباغ

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ از آزادسازی ۱۴۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته شهرستان خبر داد و گفت: در این میان ۴۰ بنای تجاری و ۲۰ ویلای غیرمجاز تخریب شدند.

به گزارشنهال امید ، شاپور صفری، دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ، در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه قضایی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، گفت: در بخش «رامجین» موارد متعددی از تغییرکاربری غیرمجاز به تعداد قطعات ۱۲۵ مورد اعمال قانون شد که شامل ۲۰ ویلا، ۲۰ بنای در حال ساخت و موارد متعددی از دیوارکشی، دپوی مصالح و استخر بود؛ ارزش ریالی این ۴۰ هکتار بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

شاپور صفری با اعلام اقدام دیگر در این حوزه قضایی برای آزادسازی اراضی دارای تغییر کاربری غیرمجاز اضافه کرد: ۱۰۰ هکتار از اراضی روستای «سنقرآباد» بخش «رامجین» چهارباغ نیز در روزهای گذشته آزادسازی شد.

وی ارزش اراضی آزادسازی شده در عملیات دوم را بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این عملیات بناهای مختلف از جمله ۴۰ مورد بنای تجاری، ۴ مورد بنای در حال ساخت، ۲۰ مورد دیوارکشی ۲۰ و ۴۰ مورد دپوی مصالح ۴۰ اعمال قانون شد.

دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ متذکر شد: دادسرای عمومی و انقلاب چهارباغ در راستای برنامه مصوب قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری دادگستری کل استان البرز در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز با هر نوع فعالیت غیرقانونی در راستای احیای حقوق عامه برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.

  • منبع خبر : فارس