تحریف، تقطیع و پروپاگاندا در بنگاه های سخن پراکنی غربی
تحریف، تقطیع و پروپاگاندا در بنگاه های سخن پراکنی غربی

رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر به تحریف رسانه های معاند پاسخ داد.

مهران صمدی رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر به تحریف رسانه های معاند طی گزارشی  پاسخ داد. 

متن کامل گزارش به شرح زیر می باشد:

بعد از انتشار متن سخنان بنده در خبرگزاری ایرنا مبنی بر تبیین رویکرد های جدید ستاد و قرارگاه احیاء بینش امر به معروف و نهی از منکر ، بنگاه های خبر پراکنی وابسته به مثلث شرّ و فساد ( انگلیس ، آمریکا و رژیم صهیونیستی )  اقدام به تولید محتوا و انتشار مطالب و ساخت برنامه های گفتگو محور نمودند که اگرچه موجب جلب توجه مخاطبان به فریضتین شد ، لکن حاوی نکاتی است که اشاره به آنها خالی از لطف نیست .

مهمترین نکاتی که من در صحبت های خود به آنها اشاره کرده بودم و متن آن در خبرگزاری  ایرنا موجود است و توسط سایر رسانه های داخلی نیز  بازنشر شده است عبارتند از :

  • وقتی‌که بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود بلافاصله ذهن‌ها به سمت مقوله حجاب و عفاف می‌رود ،  در صورتی‌که عرصه های فریضتین  به‌ مراتب گسترده تر از حجاب و عفاف است. مانند بهداشت و سلامت ، رعایت قوانین راهنمایی و راهنمایی ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا ، مقابله با گرانفروشی و احتکار و جلوگیری از هدر رفت آب شرب ، محیط زیست ، شهرسازی و معدن .
  • اولین گامی که می‌خواهیم برداریم این است که تبیین کنیم که عرصه‌های ورود فریضتین کجاست؟ و اولویت‌ها چه چیزهایی هستند؟
  • کسی که می‌خواهد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کند باید دانش داشته باشد و فقط متخصصین هستند که می توانند حاکمیت را امر به‌ معروف یا نهی‌ از منکر کند.
  • فلسفه تشکیل این گروه‌های مطالبه‌گری توسط اعضای هیات علمی ، تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسوولان است.یعنی این‌ها می‌آیند از مسوولان مطالبه‌گری می‌کنند و غفلت‌ها و ترک فعل‌ها و اشکالات را متذکر می‌شوند.
  • کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام بدهد باید از نظر علمی، دانشی و معرفتی کاملاً اشراف پیدا بکنند و با آداب، مراتب، مراحل و نحوه  ادای فریضتین آشنا بشوند چون گاه افرادی که در این حوزه‌ها تخصص و اشراف ندارند به نیت امربه‌ معروف وارد می‌شوند ولی در عمل مرتکب منکر می‌شوند.
  • اولویت گروه های مطالبه گری از حاکمیت ، پرسشگری راجع به مسائل و مشکلاتی است که مرکز پژوهش‌های مجلس هرسال به تفکیک هر استان  منتشر می‌کند و فقط گروه هایی می توانند اقدام به مطالبه گری کنند که دارای مجوز رسمی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد .

حال بیایید مواردی را مرور کنیم که توسط بنگاه های سخن پراکنی  وابسته به مثلث شرّ و فساد برجسته و بازنمایی شده است :

  • امر به معروف و نهی از منکر تجاوز به حریم خصوصی و نقض حقوق بشر و بانوان است .
  • مطالبه گری کار مردم است نه حاکمیت .
  • امر به معروف و نهی از منکر علمی نیست و ظرفیت تبدیل شدن به یک رشته – مقطع مستقل را ندارد .
  • جمهوری اسلامی می خواهد به طرفداران خود مدرک دکتری بدهد . و مطالب دیگری که در کانال های داخلی و خارجی زنجیره ای بازنشر شده است .

اولین نکته ی مهم در این جنگ رسانه ای ، ارائه ی یک نمونه ی عملی و مصداقی از عملکرد بنگاه های خبر پراکنی وابسته به مثلث شرّ و فساد در تحریف آشکار مطالب است . مقایسه ی متن سخنان بنده با مطالب منتشره در بنگاه های خبر پراکنی ، ظرفیت چند جلسه تدریس در کلاس های دروس تاکتیک های  ” پوشش خبری” و “جنگ روانی” را دارد . ایده ی مطرح شده ، یک ایده ی اسلامی و انسانی است و بیش از آنچه که غرب مدعی است ، در آن  حقوق بشر  ، حقوق زنان و حفظ حریم خصوصی افراد رعایت شده است . و اتفاقاً دلیل “برآشفتگی” آنها همین است ، زیرا بنگاه های خبرپراکنی وابسته به مثلث شرّ و فساد ، نان خود را در نادانی مخاطب جستجو می کنند و بدیهی است که مطرح کردن و اجرای  ایده های مترقی اسلامی آنها را دچار وحشت می کند .

اما نکته ی فوق العاده جالب و تعجب آور این است که  برخی مخاطبان داخلی و حتی برخی هم وطنان فرهیخته و تحصیلکرده  ، بدون آنکه به خود زحمت بدهند ، جستجو کنند ، سه دقیقه وقت بگذارند و متن اصلی خبر را بخوانند ، تیتر ها و مطالب برجسته شده توسط بنگاه های خبرپراکنی وابسته به مثلث شرّ و فساد را بازنشر کرده ،  نقش پیاده نظام بی جیره و مواجب آنها را ایفاء کرده و کاسه ی داغ تر از آش شده اند .  و اتفاقاً همین موارد اثبات می کند که امروزه مدیریت مدبرانه ی  فضای مجازی از واجبات است .

امّا در پایان نکاتی را به بنگاه های خبرپراکنی وابسته به مثلث شرّ و فساد متذکر می شوم:

آشفتگی و عصبانیت دیوانه وار شما در دو روز ساعت گذشته نشان می دهد که مسیر درستی را ترسیم کرده ایم و به کوری چشم شما نه تنها مقاطع ارشد و دکتری رشته ی امر به معروف و نهی از منکر را در ده گرایش: خانواده و سبک زندگی اسلامی ، بهداشت و سلامت ، فرهنگ و آسیب های اجتماعی ، رسانه و فضای مجازی ، اداری و خدمات عمومی ، حقوقی و قضایی ، سیاسی و بصیرتی ، علم و فنآوری ، اقتصاد و سازندگی و محیط زیست و گردشگری ؛ راه اندازی خواهیم کرد ، بلکه در حال طراحی و تدوین منابع برای ارائه به صورت تک درس و پودمانی هستیم و زهی خیال باطل اگر تصور کنید که این  “عربده کشی های مجازی” ما را لحظه ای در اجرای ایده های مترقیانه اسلام دچار تردید کند . ان شاء الله

از برخی هم وطنان عزیز هم درخواست می کنم که هر مطلب منتشر شده در رسانه های بیگانه را وحی منزل تلقی و باور نفرمایند ؛  چند دقیقه وقت بگذارند و با یک جستجوی ساده در اینترنت به اصل خبر رجوع کرده و پس از اطمینان از صحت و سقم آن ، بازنشر فرمایند .

دکتر مهران صمدی

رئیس قرارگاه احیاء بینش امر به معروف و نهی از منکر