تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است
تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است

وزیر کشور گفت: آذربایجان شرقی نقطه‌ی وصل ما به کشورهای شمالی و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه بوده و تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است و باید همه آنهارا تغذیه کند؛ کشورهای آذربایجان و ترکیه عزیزان ما هستند و باید از هم‌جواری با تبریز استفاده کنند و همکاری و هماهنگی […]

وزیر کشور گفت: آذربایجان شرقی نقطه‌ی وصل ما به کشورهای شمالی و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه بوده و تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای کشورهای هم‌جوار است و باید همه آنهارا تغذیه کند؛ کشورهای آذربایجان و ترکیه عزیزان ما هستند و باید از هم‌جواری با تبریز استفاده کنند و همکاری و هماهنگی ایجاد شود.

احمد وحیدی روز شنبه، اول آبان ماه، در آئین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید آذربایجان‌شرقی که با حضور مسئولین کشوری، استانی، نظامی، امنیتی و خانواده های شهدا در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: یک مسئول باید طوری باشد که مردم او را از خود بدانند و زمانی‌که مردم این را احساس کردند که مسئول، یکی از خودشان است، مردم‌سالاری دینی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری دینی ما مانند دموکراسی غربی نیست بلکه به این مفهوم است که مردم و مسئولین قابل تمیز نباشند و یک مسئول باید نسبت به مشکلات و ناراحتی مردم، ناراحت باشد که این اشک آقای پورمحمدی(استاندار سابق) در حین سخنرانی نشان از صداقتشان دارد.

وی افزود: اسلام و قرآن‌کریم بسیاری از تمدن‌ها، فناوری‌ها و  تکنولوژی‌ها را به دلیل اینکه بر پایه‌ زور، ظلم و ستم بنا نهاده شده اند، باطل می‌داند و تمدن نوین اسلامی تنها بر پایه‌ی آموزه‌های دین است که خداخواهی، عدالت و مردم‌دوستی در این تمدن موج می‌زند.

وحیدی با تاکید بر اینکه همه‌ی این مسئولیت‌ها امانت خداوند است و باید به دین و کشور خدمت کنیم، گفت: باید از این فرصت‌های محدود به بهترین نحو استفاده کرده و ارزش این امانت را بدانیم و از پس این امتحان سخت بر بیاییم و همه اگر به وظایف خود عمل کنیم، بهشت نصیب مان خواهد شد و در غیر اینصورت جهنمی خواهیم شد.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌شرقی و تبریز جزو استان ها و شهرهای خیلی مهم و دروازه نورافکنی تمدن اسلام به بخش وسیع نه تنها کشور بلکه سرزمین‌های اسلامی است و نسل جوان وظیفه سنگینی دارد تا با بهره‌گیری از ظرفیت ها و سرمایه های عظیم این استان دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید علاوه بر اینکه در این منطقه مشکل نداشته باشیم، بلکه کل کشور  نیز از این استان بهره‌مند باشد و استاندار تنها به به فکر ظرفیت‌های مادی نباشد و باید از ظرفیت‌های معنوی این استان نیز استفاده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی باید محور توسعه‌ی صنعتی باشد، گفت: با وجود صنعتگران ماهر و کار بلد در این استان، باید بسیاری از محصولات صنعتی با تکنولوژی برتر در این استان فعال و همچنین با استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی، پارک‌های علمی، کارخانه‌ها و مراکز نو آوری باید توسعه یابد.

وی تاکید کرد: این استان نقطه‌ی وصل ما به کشورهای شمالی و محلی برای توسعه‌ی دیپلماسی با آذربایجان و ترکیه و تبریز نقطه اتکای فرهنگی برای همه کشورهای هم‌جوار بوده و باید همه آنهارا تغذیه کند؛ کشورهای آذربایجان و ترکیه عزیزان ما هستند و باید از هم‌جواری با تبریز استفاده کنند و همکاری و هماهنگی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استاندار، رییس جمهور استان است و همه باید با استاندار همکاری کنند، گفت: آقای رییس جمهور نیز تاکید کرده است که انتخاب همه مدیران کل باید با نظر استانداران باشد .

وحیدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: آذربایجان همواره در انقلاب نقش خود را ایفا کرده و رهبر انقلاب یکی از جلساتی را که تعطیل نکرده اند، دیدار با مردم این استان است و امیدواریم در این شرایط پیچیده بتوانیم با اقتدار عبور کنیم و به کوری دشمنان، جمهوری اسلامی به قدرتی خواهد رسید که دیگران جرأت تهدید هم نداشته باشند چه‌برسد به آنکه بخواهند اقدام سوئی انجام دهند.‌

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا