تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی موقتی است
تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی موقتی است

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم نگران تاخیر صدور کارت هوشمند ملی نباشند گفت: این تاخیر موقتی است.

احد جودی افزود: ضمن اینکه برگه هایی که از سوی ثبت احوال در هنگام ثبت نام کارت هوشمند ملی به مردم داده می شود دارای کد رهگیری بوده  و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

وی همچنین در مورد سووال خبرنگار ایرنا در مورد عدم حذف شناسنامه ها با وجود کارت هوشمند گفت: حدود ۸۵ درصد مردم در سامانه ثبت کارت هوشمند ملی ثبت نام شده و با رسیدن این رقم به ۹۵ درصد و با صلاحدید  دولت شناسنامه ها حذف و جمع آوری می شوند.

جودی با بیان اینکه مدت زمان تعویض شناسنامه و ثبت نام کارت هوشمند در شهرستان ها به کمتر از یک روز کاری رسیده است گفت: طبق تفاهم نامه های امضا شده با سازمان ها و نهادهای دولتی و بانک ها و همکاری آنها با ثبت احوال، می توان روند اخذ کپی مدارک را حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی مردم در ثبت احوال به روز است افزود: در راستای خدمت رسانی بهتر و سریع، با اثر انگشت هویت فرد شناسایی و مدارک قابل ارائه می باشد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو در کشور از تسریع در ارائه خدمات به مردم از سوی ثبت احوال خبر داد و افزود: در آستانه انتخابات، ثبت احوال به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا