بیمارستان ارتش در تبریز لباس‌های ایزوله طراحی و تولید می‌کند
بیمارستان ارتش در تبریز لباس‌های ایزوله طراحی و تولید می‌کند

رییس بیمارستان امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی در تبریز اعلام کرد: با بهره‌گیری از توان نیروی متخصص داخلی، این مجموعه اقدام به طراحی و تولید لباس‌های ایزوله ویروس کرونا می‌کند.

به گزارش نهال امید ساسان محسنی روز پنجشنبه  افزود: بیمارستان امام علی (ع) ارتش در راستای اطاعت از فرامین رهبر انقلاب و با استفاده از منابع و ظرفیت داخلی و نیروی متخصص خود به طراحی و دوخت لباس‌های محافظ ایزوله و ماسک کرده است.

وی اظهار  کرد: بر همین اساس اقدام جهادی نسبت به طراحی و دوخت لباس های محافظ ایزوله سرهم قابل استریل و اتوکلاو برای کارکنان و بیمارانی که مشکوک به ویروس کرونا هستند، انجام شده که در مقایسه با نوع خارجی هزینه کمتری داشته و ماسک های تولیدی نیز در اختیار کارکنان درمانی بیمارستان و بیماران قرار داده می‌شود.

محسنی ادامه داد: بیمارستان امام علی (ع) به محض دریافت خبر از اداره بهداشت و درمان نزاجا، قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب، قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با توجه به اهمیت موضوع، تیم جنگ نوین و واکنش سریع بهداشت و درمان را تشکیل داده و پیش بینی بخش‌های حاد تنفسی، اورژانس و قسمت ایزوله و سایر قسمت ها را انجام و تخت‌هایی در این زمینه طراحی و برای انجام این ماموریت آماده کرده است. 

وی اضافه کرد: برنامه ای نیز برای پزشکان مقیم که دارای تخصص عفونی و داخلی بوده و از تجربه بالایی در این زمینه برخوردارند، اتخاذ شده است به گونه ای که بیمارستان امام علی ارتش تبریز برابر بررسی‌های به‌ عمل آمده جزو معدود بیمارستان هایی است که دارای پزشکان عفونی و داخلی به صورت مقیم می باشد. 

محسنی، سرلوحه قرار دادن آموزش را از جمله رویکردهای مهم کادر درمانی و پزشکی بیمارستان امام علی برشمرد و گفت: در این زمینه آموزش هایی توسط تیم های جنگ نوین و واکنش سریع در ۳ سطح فرماندهان، کارکنان پایور، کارکنان وظیفه و خانواده کارکنان انجام می شود.

وی یادآوری کرد: تیم های آموزشی بهداشتی در یک برنامه بسیار سریع و فشرده از یگان‌های تابعه ارتش بازدید کرده و نسبت به بروزرسانی اطلاعات و آموزش فرماندهان و مسئولین بهداری یگان‌ها می پردازند.

رییس بیمارستان امام علی (ع) تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده درباره مبارزه با ویروس کرونا در پادگان‌های ارتش در آذربایجان شرقی، افزود: تمامی یگان‌ها روزانه اماکن و تاسیسات خود را ضدعفونی کرده و نسبت به اسکرین و غربال گری اولیه کارکنان در بدو ورود توسط مسئولین بهداری و با کنترل مکرر سیستم غذایی، اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

محسنی با بیان اینکه بیمارستان امام علی(ع) تبریز به عنوان بیمارستان پشتیبان جهت مقابله با ویروس کرونا تعیین شده است، اظهار داشت: این بیمارستان تمهیدات لازم در خصوص کلیه اقلام آمادی، دارویی و لباس های حفاظتی فردی مورد نیاز را انجام داده است و هم اکنون همه بخش‌های بیمارستان در حال آماده باش کامل قرار دارند.

 بیمارستان امام علی(ع) ارتش تبربز از جمله بیمارستان‌های عمومی (جنرال) مجهز در تبریز است که ساختمان جدید آن در سال جاری افتتاح شد و در حال حاضر دارای ۲۰۵ تخت فعال است.

این مرکز درمانی دارای بخش های جراحی مردان، داخلی مردان، تحت نظر اورژانس، زنان و مامایی، کودکان و نوزادان، داخلی مردان و  زنان، بخش داخلی ۴، اتاق عمل، تخت های زایمان، لیبر، دیالیز، سرپائی اورژانس، ریکاوری، Post CCU و قلب و عروق، ICU، جنرال NICU – CCU می باشد.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به ۷۰ نفر رسیده که تا کنون ۶ نفر هم فوت شدند.  

  • منبع خبر : ایرنا