بهره مندی بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی
بهره مندی بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از ارائه ۲۷ هزار و ۲۸۶ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد. رضا اختیار وکالتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای در حوزه های مختلفی چون؛ خدمات، صنعت، فرهنگ […]

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از ارائه ۲۷ هزار و ۲۸۶ نفر دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

رضا اختیار وکالتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای در حوزه های مختلفی چون؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر وکشاورزی توسط بخش دولتی ارائه می‌شوند.

وی افزود: خدمات آموزشی در بخش دولتی شامل؛ سکونت گاههای غیر رسمی(حاشیه نشینی شهرها)، کارگاههای ثابت شهری و سیّار، زندان ها، صنایع، عشایر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مرکز مدیرت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ارائه می شود.

وکالتی خاطرنشان کرد: از مجموع این آموزشها؛ در بخش دولتی تعداد ۱۰ هزار و ۹۲۶ نفر دوره که شامل؛ مراکز ثابت و سیّار شهری با ارائه ۵ هزار و ۶۰ نفر، روستاها و عشایر ۴۲۸، پادگان ۲ هزار و ۴۷۲، زندان ۱هزار و ۷۳۳، صنایع ۳۷۵، سکونتگاههای غیر رسمی ۱۹۳، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۲۳، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ۳۳۶ نفر دوره و در بخش خصوصی تعداد ۱۶ هزار و ۳۶۱ نفر دوره توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی افزود: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده در دو بخش دولتی و خصوصی ۹هزار و ۹۶۷ نفر دوره بانوان و ۱۷هزار و ۳۱۹ نفر دوره آقایان از این آموزشها بهره مند شده اند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای در خوشه های صنعت به تعداد ۱۰هزار و ۸۱۳ نفر، فرهنگ و هنر ۱۴۴۰ نفر، خدمات ۱۴ هزار و ۱۲۷ نفر و کشاورزی ۹۰۶ نفر دوره می باشد.

وکالتی خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش های ارائه شده این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری بر اساس نفر- ساعت، ۶ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۱۹ نفر- ساعت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمونهای مهارت افزود: تعداد ۶۴ هزار و ۵۲۵ نفر در آزمونهای مهارت؛ هماهنگ، آنلاین، صنعت ساختمان، تفاهم نامه و ادواری شرکت کرده اند و تعداد ۳۵ هزار و ۹۹۲ فقره گواهینامه مهارت برای قبولین در آزمونهای مهارت صادر گردیده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی؛ لازم به توضیح است، در کلیه کارگاههای آموزشی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، حفظ فاصله گذاری های اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا