بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی در تبریز تا یک ماه آینده
بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی در تبریز تا یک ماه آینده

شهردار منطقه ۵ تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شامل گلزار شهدای شنب‌غازان، دوربرگردان نصر و تقاطع غیرهمسطح رسالت دیزل‌آباد خبر داد. میرعلی‌اصغر نساج در دیدار با شهردار کلانشهر تبریز، اظهار کرد: پروژه‌های فرامنطقه‌ای شهرداری منطقه ۵ تبریز شامل ساماندهی گلزار شهدای محله تاریخی و فرهنگی شنب غازان با […]

شهردار منطقه ۵ تبریز از افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شامل گلزار شهدای شنب‌غازان، دوربرگردان نصر و تقاطع غیرهمسطح رسالت دیزل‌آباد خبر داد.

میرعلی‌اصغر نساج در دیدار با شهردار کلانشهر تبریز، اظهار کرد: پروژه‌های فرامنطقه‌ای شهرداری منطقه ۵ تبریز شامل ساماندهی گلزار شهدای محله تاریخی و فرهنگی شنب غازان با ۲۰ میلیارد ریال هزینه و تقاطع غیرهمسطح رسالت به دیزل‌آباد با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: دوربرگردان پاسداران به نصر با ۲۰۰ میلیارد ریال و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و احداث پل‌های ناقص میدان شهید فهمیده پروژه‌های آماده افتتاح دیگر شهرداری منطقه ۵ است که با اتمام و افتتاح دو پل ناقص ترافیک میدان شهید فهمیده مرتفع می‌شود.

شهردار منطقه ۵ تبریز با اشاره به کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت و درختچه در شرق تبریز، اعلام کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۵ در این مدت یک‌و نیم متر مربع افزایش یافته است.

وی با اشاره به بودجه عمرانی ۵۲۰ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۵ اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمرانی منطقه ۵ در مناطق کم‌برخوردار شهر هزینه می‌شود.

نساج همچنین از افتتاح اتصال مسیرگشایی فرشته جنوبی به بزرگراه دوکمال خبر داد و گفت: با این پروژه دسترسی از اتوبان پاسداران به کوی بارنج، کوی ولی عصر (عج) و دوکمال میسر شده است.

 وی در خصوص آخرین وضعیت پل دوکمال نیز گفت: این پروژه که با احتساب هزینه‌های تملک ۱۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته، از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار بوده و با ۴۵۰ متر بزرگ‌ترین پل بتنی تبریز محسوب می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز؛ به گفته شهردار منطقه ۵ تبریز پل دوکمال حداکثر تا اوایل سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای آسفالت‌ریزی و ساماندهی اتوبان پاسداران امسال ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن در دو ضلع شمالی و جنوبی به اتمام می‌رسد.

نساج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه ۵ در سه سال اخیر نیز گفت: تقاطع غیرهمسطح حضرت ولی عصر(عج)، چند پارک محله‌ای، چند رشته مسیرگشایی، تلاش برای حذف آبیاری سنتی فضاهای سبز با تانکر از طریق احداث مراکز ذخیره آب و ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه آب خام و احداث مراکز فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا