بلاک چین، سیستمی تاثیرگذار در کاهش خطاهای عمدی و سهوی انسانی است
بلاک چین، سیستمی تاثیرگذار در کاهش خطاهای عمدی و سهوی انسانی است

یک کارشناس فناوری اطلاعات، بلاک چین را سیستمی تاثیرگذار در کاهش خطاهای عمدی و سهوی انسانی مطرح کرد. مرتضی مختاری در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص سیستم بلاک‌چین اظهار کرد: امروزه تاثیرگذاری زنجیره های بلوکی (blockchain)  در اقتصاد انکار ناپذیر است، بلاک چین در اوج شفافیت امکان فعالیت مشترک و به نوعی  امکان فعالیت تعاونی را فراهم و […]

یک کارشناس فناوری اطلاعات، بلاک چین را سیستمی تاثیرگذار در کاهش خطاهای عمدی و سهوی انسانی مطرح کرد.

مرتضی مختاری در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص سیستم بلاک‌چین اظهار کرد: امروزه تاثیرگذاری زنجیره های بلوکی (blockchain)  در اقتصاد انکار ناپذیر است، بلاک چین در اوج شفافیت امکان فعالیت مشترک و به نوعی  امکان فعالیت تعاونی را فراهم و از کلاهبرداری جلوگیری کرده و دستاوردهای فعالیت هارا برای همه دست اندرکاران به اشتراک می‌گذارد.

وی گفت: هر جایی که خطاهای عمدی و سهوی انسان می‌تواند در نتیجه عمل، تاثیر داشته باشد، سیستم بلاکچین گزینه مناسبی برای پیشگیری و جبران خطاهاست. سیستم‌های بیمه، بانکی، قضایی، مدیریت دارایی، ثبت آثار هنری، خیریه ها و غیره  همگی می‌توانند از مزایای بلاکچین بهره‌مند شوند.

وی افزود: آثار هنری از جمله نقاشی و موسیقی می‌توانند از طریق سیستم بلاکچین ثبت شوند و سوابق آنها قابل دستکاری نباشد؛ در عین حال برای عموم نیز قابل دسترس باشند.

مختاری ادامه داد: از جمله موارد کاربرد بلاکچین سیستم زنجیره تامین بوده چرا که می‌توان از مرحله اولیه تولید تا مصرف نهایی تمامی مراحل را ثبت کرد.

وی تاکید کرد: اغلب مردم بلاکچین را محدود به ارزهای دیجیتال و در صدر آنها، بیت کوین می‌دانند، در صورتی که این شبکه ویژگی های بارز فراوانی دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا