بسترهای لازم برای بروز توانمندی های بانوان در شهرداری فراهم می‌شود
بسترهای لازم برای بروز توانمندی های بانوان در شهرداری فراهم می‌شود

شهردار تبریز گفت: بیشترین میزان مسئولیت پذیری، دقت و سلامت اداری کارمندان مجموعه مدیریت شهرداری تبریز، در بین کارمندان زن است.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در آیین گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که به همت امور بانوان شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با نگاه ویژه و سهمیه بندی برای حوزه زنان مخالفم چرا که معتقدم زنان هم مثل مردان افراد جامعه هستند با جنسیتی متفاوت.
شهردار تبریز با بیان اینکه زنان می توانند با ایفای نقش سازنده خود سهمشان را از جامعه بگیرند، گفت: باید این را باور کنیم که ۵۰ درصد از جامعه را زنان تشکیل می دهند و به همین نسبت باید نیمی از اعضای شورای شهر تبریز را نیز زنان تشکیل می دادند.
شهردار تبریز با تاکید بر نقش ماندگار زنان در طول تاریخ، تصریح کرد: در هر مقطعی از تاریخ وقتی زنان در راس امور بودند، نقشی موثر و ویژه داشته اند. 
او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تربیتی مادران در پرورش فرزند، گفت: نخستین معلم ما مادران هستند. مردانی که امروز در عرصه هستند زیر دست مادرانی پرورش یافته اند. ابزار بزرگی دست زنان است که می توانند کودک خود را به گونه ای تربیت کنند که در زمان بزرگسالی، نقش مناسبی را بر عهده بگیرند.
ایرج شهین باهر اظهار داشت: اگر آموزش توسط مادران و زنان در خانه به درستی شکل بگیرد، وقتی کودک به شهر قدم می گذارد در مدیریت شهری نیز تقش مهمی خواهد شد. اینکه به آموزش شهروندی اهمیت می دهیم به همین دلیل است چرا که معتقدیم آموزش، باعث کاهش هزینه ها می‌شود.
او در پایان صحبتهای خود از راه اندازی واحد بانوان حراست شهرداری تبریز خبر داد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان همکار شهرداری تجلیل شد.

  • منبع خبر : شهریار