برنامه ۳۵۰ میلیارد تومانی شورای شهر تبریز برای بافت تاریخی شهر
برنامه ۳۵۰ میلیارد تومانی شورای شهر تبریز برای بافت تاریخی شهر

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز از تدوین برنامه ۳۵۰ میلیارد تومانی به صورت نقدی و غیرنقدی برای بافت تاریخی شهر خبر داد. سعید نیکوخصلت در آیین بهره‌برداری از پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی در بافت تاریخی شهر، اظهار کرد: بازار تاریخی تبریز که شناسنامه، افتخار، ثروت و گنج تبریز است، تاریخ ۱۰۰۰ ساله‌ای از این مکان تاریخی […]

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز از تدوین برنامه ۳۵۰ میلیارد تومانی به صورت نقدی و غیرنقدی برای بافت تاریخی شهر خبر داد.

سعید نیکوخصلت در آیین بهره‌برداری از پروژه های عمرانی، خدماتی و رفاهی در بافت تاریخی شهر، اظهار کرد: بازار تاریخی تبریز که شناسنامه، افتخار، ثروت و گنج تبریز است، تاریخ ۱۰۰۰ ساله‌ای از این مکان تاریخی در دسترس است که در هیچ کشوری این ثروت پیدا نمی‌شود.

وی افزود: شورای پنجم شهر این اهمیت را دانسته و در این زمین اقداماتی در راستای گردشگرپذیری و زیبایی آن به کار بسته است.

وی با اشاره به شعار سال شورای شهر، اعلام کرد: امسال را سال حفظ تاریخ و فرهنگ تبریز نامگذاری کرده و بودجه‌ ویژه‌ای به این منظور در نظرگرفته‌ایم. 

نیکوخصلت خطاب به بازاریان، گفت: دولت و شهرداری اینجا معجزه نمی‌کند، ما وسیله‌ای برای این هستیم که شما از اینجا خوب مراقبت کنید؛ ما می‌آییم تا حدودی مداخله کنیم نه این که شما را حذف کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما این است که بازاریان از اینجا سود ببرید و اگر نیازی در زمینه جداره‌سازی و کف‌ سازی و مرمت داشتید، مطالبه کنید.

وی افزود: برای آرام کردن بازار برنامه داریم؛ تا جایی که می‌توانیم فضایی برای  بنکداران و باراندازها ایجاد می‌کنیم تا به مشکل نخورده و سود ببرند.

دبیر شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: بازار تبریز می‌تواند کهن‌شهر تبریز را در جهان مطرح کند که در این راستا ۷۳  برنامه برای جذب گردشگری و توسعه اعیانی بازار داریم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی یادآور شد: برای اتوبوس‌ها و خودروها نیز برنامه داریم و سعی کرده‌ایم تا جایی که می‌توانیم برای آینده اینجا برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا