برداشت ۹۰۰۰ تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان هشترود
برداشت ۹۰۰۰ تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان هشترود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود از برداشت محصول سیب زمینی در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.  مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: امسال در ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان محصول سیب‌زمینی کشت شده و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۹۰۰۰تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان برداشت شود. وی گفت: همه ساله کاشت محصول سیب‌زمینی […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود از برداشت محصول سیب زمینی در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

 مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: امسال در ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان محصول سیب‌زمینی کشت شده و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۹۰۰۰تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی گفت: همه ساله کاشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان هشترود از نخستین روزهای سال در اردیبهشت ماه آغاز و برداشت محصول نیز در اوایل پاییز شروع و در اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: ۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در شهرستان رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه و ساتینا است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان ۵۰ الی ۶۰ تن اعلام کرد و گفت: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت مکانیزه به شیوه سه ردیف با ۲ نوار تیپ و نیز جلوگیری از اتلاف آب ، بالاترین میزان برداشت سیب‌زمینی با ۱۰۰ تن در این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: در سالجاری استفاده بهینه از کودهای دامی و شیمیایی و ریزمغذی ها، استفاده از ارقام اصلاح شده ضد عفونی شده و کنترل علفهای هرز و مبارزه با آفات و بیماریها در زمان مناسب باعث شده تا عملکرد کمی و کیفی محصول افزایش پیدا کند .

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا