با مرحله ایده‌آل در حوزه “پیشگیری از جرایم” فاصله زیادی داریم
با مرحله ایده‌آل در حوزه “پیشگیری از جرایم” فاصله زیادی داریم

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در پیشگیری از جرایم و اقدام علیه مجرمان، کارهای خوبی انجام گرفته اما با مرحله ایده‌آل فاصله زیادی داریم. سردار سرتیپ حسین اشتری چهارشنبه شب در دیدار با امام جمعه تبریز، با بیان اینکه‌ رهبر معظم انقلاب از اقدامات ناجا راضی بوده اما قانع نیستند، اظهار کرد: به همین جهت به دنبال کسب موفقیت از طریق نوآوری و ابتکار در اقدامات خود هستیم.

به گزارش نهال امید سردار سرتیپ حسین اشتری با اشاره به اینکه حمایت‌ها و هدایت‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برای انجام ماموریت‌های نیروی انتظامی استان بسیار تاثیر گذار بوده است، افزود: حضور امام جمعه تبریز باعث وحدت و همدلی در استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به همه استان‌ها نظارت ستادی میکنیم و جمع‌بندی عملکرد فرماندهی انتظامی، مرزبانی، یگان‌های ویژه و مراکز آموزشی و درمانی نشان داده است که با وجود کمبودها این واحدها در اجرای ماموریت‌ها با توجه به نیاز در بخش نیروی انسانی و تجهیزات و ابنیه، جهادی و ولایت مدارانه توانستند ماموریت‌های متعدد را با توجه به بحران‌های گذشته به خوبی انجام دهند.

اشتری ادامه داد: افرادی زیادی در انجام گرفتن هر جرمی در جامعه دخیل هستند؛ به عنوان مثال در بحث تصادفات جاده‌ای، زیرساخت‌ها، علائم، نقاط حادثه خیز، ارتقای فرهنگ ترافیک و کیفیت صنعت خودرو بسیار موثر است، اما با این حال وظیفه داریم تا اقدامات خود را به نحو شایسته انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از نظر شان و جایگاه، نیروی انتظامی در جایگاه خوبی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال مراسم عزاداری ماه محرم در کشور با امنیت و آرامش برگزار شد و از سویی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اکثرا بر عهده ناجا است از این رو تمام ظرفیت‌های خود را پای کار آورده‌ایم.

نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را از محبوب‌ترین قشرهای جامعه برشمرد و افزود: بر اساس نظرسنجی‌هایی که در چندین سال گذشته انجام گرفته است از بین نهادهای مختلف، نیروهای مسلح ما محبوب‌ترین قشر جامعه انتخاب شده‌اند و به لطف خدا، نیروی انتظامی هم در سایه هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا و تلاش شما و فرماندهان عزیز واقعا مورد توجه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ادامه داد: در استان ما نیز به دلیل اینکه پلیس با اقتدار و با سعه صدر در ارتباط با بسیاری از مسائل به خصوص مبارزه با اراذل و اوباش اقدامات شایسته‌ای انجام داده است، احساس امنیت و آرامش می‌کنیم و در قضیه‌ قره باغ نیز مرزبانی استان خوش درخشید.

وی خاطرنشان کرد: در بحث عزاداری‌های ماه‌ محرم نیز نیروی انتظامی بسیار خوب عمل کرد و در کنار حفظ آرامش، سلامتی مردم را مد نظر قرارداده بود که با همدلی کامل با هیئت‌ها و دستگاه‌های مختلف این مهم انجام شد.

نیروی انتظامی یک نیروی ولایتمدار است

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده  ولی فقیه در استان،‌ در ادامه سردار عبدی،  فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز گفت: استان ما پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما در تمام حوادث در راستای تدابیر فرمانده ناجا در بخش‌های مختلف با نماینده ولی فقیه در استان همدل و همفکر هستیم چرا که نیروی انتظامی نیروی ولایتمدار است.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا