با تامین اعتبار  لازم، پروژه پمپاژ ابراهیم سمیع تا پایان سال  راه اندازی می شود
با تامین اعتبار  لازم، پروژه پمپاژ ابراهیم سمیع تا پایان سال  راه اندازی می شود

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان شرقي به اتفاق رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي ، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و مديرعامل شرکت آب منطقه اي از طرحهاي در دست اجراي شبکه هاي اصلي و فرعي آبياري در اراضي پاياب سدخداآفرين بازديد نمود.

به گزارش نهال امید ، معاون اقتصادی استاندار به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان از جمله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، مدیرعامل آب منطقه ای ، امام جمعه شهرستان، فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی از طرحهای در دست اجرای شبکه های اصلی و فرعی آبیاری در اراضی پایاب سدخداآفرین شامل ایستگاه پمپاژ کلاله و دارانا ، سد خداآفرین و قیزقلعه سی و شبکه پایاب پروژه های سرمایه گذاری حوضه آب و کشاورزی و شیلات شهرستان و …. بازدید نمود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در بخش کشاورزی این منطقه حدود ۹ هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی مجهز به شبکه شده است گفت: در اراضی حاشیه ارس ۱۷۰۰ هکتار در روستاهای ابراهیم سمیع و عاشقلو شبکه فرعی انجام شده است که در اراضی روستای ابراهیم سمیع با تکمیل پمپاژ این روستا، مورد بهره برداری قرار می گیرد.
اکبر فتحی با بیان اینکه مقرر شد با تامین منابع مالی پمپاژ این روستا و روستاهای کلاله و دارانا تکمیل شود افزود: ان شاءالهت با تکمیل شبکه های اصلی بخش اعظمی از این اراضی در سال زراعی جاری زیرکشت خواهند رفت.
در بازدید از پروژهای آب و خاک منطقه توضیحات لازم توسط رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و نمایندگان مجری طرح سد و شبکه به هیئت بازدید کننده ارائه و ادامه بحث در جلسه ای به میزبانی فرمانداری شهرستان مورد بحث و تصمیم‌گیری قرارگرفت.
از جمله مصوبات این جلسه، می توان به تکمیل تونل جاده جایگزین طی یک ماه آینده، راه اندازی پروژه پمپاژ ابراهیم سمیع تا پایان سال با تامین اعتبار پروژه، آماده سازی ۲۵۰ هکتار از اراضی بهبود در صورت تامین برق اشاره نمود.

  • منبع خبر : نهال امید