با افتتاح پروژه عتیق، میدان شهید بهشتی تبریز جایگاه تاریخی خود را باز می‌یابد
با افتتاح پروژه عتیق، میدان شهید بهشتی تبریز جایگاه تاریخی خود را باز می‌یابد

شهردار تبریز گفت: پروژه عتیق تبریز به عنوان پروژه بازآفرینی شهری مطرح است که با افتتاح توام این محل و میدان شهید بهشتی، این نقطه از تبریز به جایگاه تاریخی خود می‌رسد. ایرج شهین باهر در مراسم بهره برداری از مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی عتیق با بیان این‌که این مجموعه جزو تعهدات شهرداری بود که […]

شهردار تبریز گفت: پروژه عتیق تبریز به عنوان پروژه بازآفرینی شهری مطرح است که با افتتاح توام این محل و میدان شهید بهشتی، این نقطه از تبریز به جایگاه تاریخی خود می‌رسد.

ایرج شهین باهر در مراسم بهره برداری از مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی عتیق با بیان این‌که این مجموعه جزو تعهدات شهرداری بود که افتتاح شد، گفت: بیشترین موضوعی که ما را مجبور به انجام این پروژه کرد، بحث تعهدات شهرداری بود.

وی عنوان کرد: وقتی پروژه‌ای ۱۰ سال تعطیل می‌شود، از رونق می‌افتد و بر این اساس ما سعی کردیم با سرعت این پروژه را پیش ببریم و در کنار آن، پروژه میدان شهید بهشتی را نیز که قانونا در اختیار راه و شهرسازی بود، در اختیار گرفتیم.

وی گفت: ما ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی داریم و به همین دلیل بیشتر دنبال بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده بودیم. از جمله پروژه میارمیار را نیز با تغییر نقشه، تبدیل به پلازا کردیم.

شهین باهر با بیان این‌که در این دوره نگاه تجاری به پروژه‌ها نداشتیم، گفت: پروژه میارمیار با آن حجم کاربری تجاری بازار تبریز را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد، از این رو با تغییر نقشه، به میدان شهری تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون ۷۰ درصد پروژه چوخورلار نیز تملک شده است.

وی در ادامه با بیان این‌که تلاش ما کمک به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای پیشبرد اهداف شهرداری است، یادآور شد: برخلاف گذشته، امروز از جمله شرکت عمران و توسعه نه تنها زیان ده نیست، بلکه سودآور بوده و در جهت عمران و آبادی شهر پیش می‌رود. شرکت خانه‌سازی نیز در زمان تحویل به ما شش ماه حقوق عقب افتاده داشت اما امروز به شرکتی سودآور تبدیل شده است.

شهردار تبریز اظهار کرد: پیشنهادی که قبلا داشتم و اکنون نیز دارم، این است که کاش مسکن ملی را در بافت‌های فرسوده احداث می‌کردند. بافت‌هایی که همه خدمات و تاسیسات شهری را دارند و اگر سرجمع حساب کنیم، خیلی ارزان‌تر از حاشیه شهر است. اگر زمین‌هایی که در دست ادارات و سازمان‌ها است تبدیل به مسکن ملی شود، بسیاری از مشکلات تامین مسکن مردم نیز حل می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در راستای طرح‌های بازآفرینی شهری و احیا بافت‌ فرسوده در محدوده تاریخی و فرهنگی فاز دوم مجتمع خدماتی تفریحی رفاهی عتیق در فضایی به مساحت چهار هکتار و با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال عصر روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا