باید نخستین قدم‌ها را در راستای ایجاد شهرداری شیشه‌ای برداریم
باید نخستین قدم‌ها را در راستای ایجاد شهرداری شیشه‌ای برداریم

شهردار تبریز، شهروندمحوری را مهم‌ترین شاخصه مدیریت شهری دانست و گفت: باید نخستین قدم‌ها در راستای شفاف‌سازی و ایجاد شهرداری شیشه‌ای برداریم تا اعتماد و پشتیبانی شهروندان نسبت به عملکرد، طرح‌ها و برنامه‌های شهری جلب شود. عباس رنجبر در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در بین تمام مسائل شهری، رفع مشکل حاشیه‌نشینی در اولویت مدیریت شهری است […]

شهردار تبریز، شهروندمحوری را مهم‌ترین شاخصه مدیریت شهری دانست و گفت: باید نخستین قدم‌ها در راستای شفاف‌سازی و ایجاد شهرداری شیشه‌ای برداریم تا اعتماد و پشتیبانی شهروندان نسبت به عملکرد، طرح‌ها و برنامه‌های شهری جلب شود.

عباس رنجبر در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در بین تمام مسائل شهری، رفع مشکل حاشیه‌نشینی در اولویت مدیریت شهری است که در این زمینه نیز اولویت نخست رفع خطر و حفظ جان شهروندان ساکن در آن مناطق است.

وی با بیان اینکه در این خصوص تعدادی طرح در حال مطالعه و بررسی بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: برخی طرح‌ها نیز از گذشته در این حوزه آغاز شده که می‌توان به احداث آپارتمان‌های چهار طبقه توسط شهرداری در اسدگولی اشاره کرد که شاید به سبب مسائل فرهنگی، تبدیل ساختمان‌های فعلی به آپارتمان، مطلوب افراد ساکن در این مناطق نباشد که هم‌راستا طرح‌های جدید نیز بکارگیری خواهد شد.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع جذب سرمایه‌گذار و مشارکت برای ایجاد درآمد پایدار افزود: واقعیت این است که امروز شهرها از طریق تراکم‌فروشی اداره می‌شوند و برای تغییر این شرایط باید از همین امروز شروع کنیم، هرچند این پروسه بلندمدت است، اما در نهایت باید به نقطه‌ای برسیم که شهر را با این درآمدهای پایدار هدایت کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد شهر هوشمند بیان کرد: برای رسیدن به شهر هوشمند قدم اول شهرداری الکترونیک است که در شهرداری الکترونیک دو هدف عمده و مهم قابل پیگیری است؛ یکی موضوع تسهیل امور شهروندان است، یعنی بدون اینکه مردم حضور فیزیکی داشته باشند، کار خود را انجام داده و به نتیجه مطلوب برسند.

رنجبر ادامه داد: نکته دوم مبارزه با فساد است که حساسیت و وظیفه داریم به این موضوع توجه داشته باشیم؛ وقتی ارتباطات چهره به چهره کاهش می‌یابد و در کنار آن از تمام قوانین و مقررات شفاف‌سازی شده و مردم از حق و حقوق شهروندی مطلع می‌شوند، کسی هم نمی‌تواند در این فضا سو استفاده کند.

وی از ایجاد زیرساخت‌ها به عنوان دومین گام برای استقرار شهر هوشمند نام برد و افزود: اگر می‌خواهیم تبریز را شهری مطلوب برای زندگی، سفر و گردشگری کنیم باید زیرساخت‌های آی تی ارزیابی شود و اگر ببینیم کمبودی وجود دارد به دنبال ایجاد چترهای WIFI که امروز در دنیا مطرح است و ارائه خدمات الکترونیک و IT مخصوصا در نقاط مهم شهر برای گردشگران و مسافران هستیم.

شهردار تبریز با اشاره به موضوع نیروی انسانی موجود در این مجموعه اظهار کرد: هرچند شهرداری تبریز از نیروی مازاد برخوردار است اما بین این افراد، نیروهای تحصیلکرده و توانمند نیز وجود دارد و چیزی که وظیفه مدیریت است باید در راستای توانمندسازی نیروها گام برداریم تا آموزش‌های لازم ارائه شود و در مسیر ارتقای شغلی قرار گیرند.

وی ادامه داد: به همین سبب فراخوانی داده شد تا همکاران متخصص و با تجربه خود را معرفی کنند، از نظر سطح تحصیلات نیروهای بسیاری در شهرداری تبریز وجود دارد اما متاسفانه این نیروها در مسیری که در راستای توسعه و ارتقا قرار گیرند، نبوده‌اند. در انتخاب نیروها و پست‌های مدیریتی دو شاخصه سلامت نفس و توانمندی برای ما حائز اهمیت است.

رنجبر یادآور شد: مشکلات مختلف اعم از حوزه حمل و نقل عمومی، حاشیه‌نشینی با رفع خطر و مسیرگشایی برای زندگی و رفت آمد سهل‌تر شهروندان، مسائل فرهنگی، ایجاد بستر شهر الکترونیک و شهر هوشمند، شادابی و نشاط شهروندان، تحرک و پویایی نوجوانان و جوانان با ورزش همگانی و … مسائلی هستند که باید با برنامه‌ریزی برای آنها گام برداشت.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار تبریز، مردم این شهر را افرادی با فرهنگ، ارزشمند، فهیم، دلسوز و متعصب به شهر خطاب کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم در دو بعد مدیریت شهری را یاری کنند؛ در وهله نخست پیشنهادات خود را با ما در میان بگذراند و همچنین در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری همراهی و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام