بانک اطلاعات قطعه‌سازان گمنام کشور در تبریز تهیه می‌شود
بانک اطلاعات قطعه‌سازان گمنام کشور در تبریز تهیه می‌شود

تبریز-نهال امید - دبیر خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام کشور توسط خانه نخبگان این سازمان تهیه می‌شود.

شهرام عالی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار نهال امید ، با اشاره به راه‌اندازی سامانه اینترنتی معرفی سازندگان قطعات پالایشگاهی، صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: خانه نخبگان بسیج سپاه عاشورا استان آمادگی دارد تمام قطعات مورد نیاز صنایع را بومی سازی و نیازهای آنان را برطرف کند.

وی ادامه داد: اعضای خانه نخبگان کارگروه صنعت دارای این ظرفیت است که بتواند از طریق قطعه سازان و ظرفیت داخلی خانه نخبگان مشکلات و نیازهای مربوط به واحدهای صنعتی را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدام کند و می توان گفت کیفیت قطعات تولیدی داخل نیز قابل رقابت با قطعات خارجی است.

عالی پور  با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان شرقی در راستای حمایت از تولید داخل و معرفی سازندگان قطعات داخلی فعالیت می کند، اظهار داشت: هدف ما حمایت از تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی با اعلام اینکه بسیاری از قطعه سازان حرفه‌ای کشور در حال فعالیت هستند اما چندان شناخته شده نیستند، گفت: این تولید کنندگان و قطعه سازان در سامانه www.belmi.ir  فعالیت خودشان را متمرکز می‌کنند و شناسایی تولید کنندگان و قطعه سازان یکی از برنامه‌های  اولویت دار ماست که پس از تهیه بانک اطلاعات قطعه سازان گمنام، درصدد هستیم از ظرفیت آنها برای تامین قطعات و نیازمندی‌های داخلی استفاده کنیم.

عالی پور معرفی قطعات تولید شده توسط تولیدکنندگان و قطعه سازان گمنام را از دیگر برنامه‌های راهبردی مجموعه خانه نحبگان سپاه عاشورا برشمرد و افزود: هدف گذاری برای اتصال تولید کنندگان قطعات به مصرف کنندگان واقعی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی  با اشاره به اینکه بارها مشاهده کردیم که تعدادی از واحدهای تولیدی در کشور معطل قطعات هستند و با توجه به شرایط تحریم امکان تهیه آن در داخل وجود ندارد، اضافه کرد: در کشور ما تولیدکنندگان و قطعه سازانی وجود دارند که کمیاب‌ترین قطعات را می‌سازند و اگر نمونه مشابه وجود داشته باشد نسبت به مهندسی معکوس آن اقدام می‌کنند.

عالی پور اظهار داشت: هم اکنون در تبریز بسیاری از قطعات وارداتی ساخته می شود اما مشکل اینجاست که این سازندگان، محلی برای معرفی و ارائه کالاهای تولیدی خود ندارند و در نتیجه تصمیم گرفته ایم با راه اندازی این سامانه مشکل دسترسی نیازمندان واقعی به قطعات تولیدی کشور را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا