بازسازی و تکمیل پروژه مقبره الشعرا نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
بازسازی و تکمیل پروژه مقبره الشعرا نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، بازسازی، مرمت و تکمیل طرح موجود پروژه مقبره الشعرا نیازمند حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سیدقاسم ناظمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که این پروژه از جمله پروژه‌های مطرح در سفر رییس جمهور به استان است، افزود: امید است با سفر رییس جمهور اتفاقات خوبی برای این مجموعه ارزشمند تاریخی فرهنگی روی دهد تا این مجموعه برای ارایه خدمات به مردم آماده شود.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های مردمی و همت مدیران استانی و ملی، روند بازسازی، مرمت و تکمیل پروژه ارزشمند مقبره‌الشعرا در سال جاری سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی گفت: احیای این مجموعه ارزشمند تاریخی و فرهنگی از مطالبات عمومی مردم استان و جریان فرهنگی کشور است که امید است در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

ناظمی با بیان این‌که عملیات عمرانی پروژه در حال انجام است، ادامه داد: در سال‌های اخیر بازطراحی و بازمعماری‌هایی نیز در این پروژه انجام شده و بحث‌های مرمت یادمان و نورپردازی آن نیز به مناقصه گذاشته شده است که با مشخص شدن پیمانکار امید است مرمت مجموعه سرعت یابد.

وی یادآوری کرد: تالار همایش، تالارهای گفت‌وگو، فضاهای خاص موزه‌ای متناسب با چارچوب و شکل پروژه، توسط معمارها در این مجموعه طراحی شده است و امید است با وصل مجموعه پیرامونی به هسته اولیه مقبره الشعرا، یک مجموعه و پروژه‌ موزه‌ای فاخر در تبریز ایجاد شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه مرمت و بازسازی مقبره الشعرا، افزود: این پروژه شامل مجموعه معماری مقبرالشعرا، بدنه‌سازی فضای سبز و پیرامون پروژه است.