ایجاد بسترهای جدید فرهنگی در سال ۹۹
ایجاد بسترهای جدید فرهنگی در سال ۹۹

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از پیش بینی اعتبارات و ردیف های بودجه ای برای ایجاد بسترهای جدید اجتماعی و فرهنگی از جمله راسته های فرهنگی و حیات شبانه در بودجه سال ۹۹خبر داد.

به گزارش نهال امید، اولین جلسه ستاد بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز و با حضور مدیران ستادی معاونت و معاونین فرهنگی واجتماعی مناطق دهگانه شهرداری در محل این معاونت برگزار شد.

حجت الاسلام احمد حمیدی در این جلسه با اشاره به  تدوین بودجه سال ۹۹ منطبق با احکام برنامه چشم انداز راهبردی  گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری  از جمله  ایجاد راسته های فرهنگی، ایجاد حیات شبانه و ارتقاء سرانه فرهنگی، اجتماعی و هنری  و حفظ فضاهای تاریخی تبریز  از جمله اهداف و محورهای فعالیتی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری طی سال آینده خواهد بود.

حجت الاسلام احمد حمیدی با تأکید بر لزوم اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به شاخص‌ها و محورهای اصلی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال آینده افزود: توجه به اولویت های حوزه فرهنگی، ارتقای نشاط اجتماعی، استمرار طرح آموزش های شهروندی در مدارس از جمله محورهای فعالیتی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به شمار می روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز اظهار کرد: حمایت از موسسات مردم نهاد، ارتقاء سرمایه اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت از تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء مسئولیت پذیری اجتماعی، بهبود کیفیت گذران اوقات فراغت،   توسعه ورزش همگانی، ارتقاءسلامت شهروندی، افزایش حس تعلق خاطر به شهر و احیاء ادبیات فولکلور آذربایجان شرقی از اهم اهداف و محورهای فعالیتی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطبق با احکام برنامه چشم انداز راهبردی در سال آینده  خواهد بود.

او ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش دانش و مهارت‌های شهروندی تحت عنوان اخلاق شهروندی را از راهبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی نام برد و افزود: در برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال آینده نیز، آموزش شهروندی و استمرار طرح آموزش شهروندی در مدارس  به عنوان مهم‌ترین رسالت معاونت فرهنگی واجتماعی به صورت پررنگ‌ دیده شده است.

 پیرو ابلاغ  دستورالعمل تهیه و تدوین بودجه سال۹۹با هدف حفظ یکپارچگی و انسجام در امر برنامه ریزی در تدوین بودجه  اولین جلسه ستاد بودجه معاونت فرهنگی واجتماعی  شهرداری تبریز برگزار شد.

  • منبع خبر : شهریار