اگر تدبیر اساسی نکنیم در سال ۱۴۰۰ با مشکل آب مواجه خواهیم شد
اگر تدبیر اساسی نکنیم در سال ۱۴۰۰ با مشکل آب مواجه خواهیم شد

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از تنش آبی در تبریز، گفت: اگر تدبیر اساسی نکنیم در سال ۱۴۰۰ با مشکل مواجه خواهیم شد. محمدرضا پورمحمدی در آیین امضای تفاهم‌نامه تخصیص و واگذاری پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری تبریز به شرکت پتروشیمی، اظهار کرد: پیشقدم شدن صنایع بزرگ در مدیریت مصرف آب، الگوسازی برای استفاده […]

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از تنش آبی در تبریز، گفت: اگر تدبیر اساسی نکنیم در سال ۱۴۰۰ با مشکل مواجه خواهیم شد.

محمدرضا پورمحمدی در آیین امضای تفاهم‌نامه تخصیص و واگذاری پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری تبریز به شرکت پتروشیمی، اظهار کرد: پیشقدم شدن صنایع بزرگ در مدیریت مصرف آب، الگوسازی برای استفاده درست از منابع است و چنین اقداماتی در صورت عدم بروز تنش آبی نیز ضروری است.

وی همچنین از اقدامات پتروشیمی تبریز در جهت حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار قدردانی کرد و گفت: اقدام این شرکت در استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب، در راستای آینده‌نگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مشابه این تفاهم‌نامه با دیگر صنایع استان هم منعقد خواهد شد، افزود: این اقدام از جمله گام‌های مهم برای توسعه پایدار بوده و در کوتاه‌مدت بخشی از مشکل را حل می‌کند.

جواد رحمتی با تاکید بر اینکه باید صنایع به سمت استفاده درست از پساب سوق داده شوند، ادامه داد: از این طریق علاوه بر اینکه می‌توان پروژه‌ها را تکمیل کرد، استفاده درست از پساب نیز در جامعه جا می‌افتد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: نباید صنایع آب‌بر در مناطق کم‌آب مستقر شوند و استفاده از پساب می‌تواند به مدیریت مصرف آب نیز کمک کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا