انقلاب و دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است
انقلاب و دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس متعلق به یک گروه، جریان و جناح خاصی نیست، گفت: همه مردم در انقلاب و جنگ نقش داشتند و اگر در آن دوران، شهدا عامل وحدت بودند امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت در جامعه باشد. محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در یادواره ۱۵ […]

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس متعلق به یک گروه، جریان و جناح خاصی نیست، گفت: همه مردم در انقلاب و جنگ نقش داشتند و اگر در آن دوران، شهدا عامل وحدت بودند امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت در جامعه باشد.

محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در یادواره ۱۵ هزار شهید کارمند و شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: ادای احترام به شهدا و معلم شهدا، امام راحل وظیفه همه ماست؛ بویژه شهیدانی که امروز افتخار داریم در سایه نام پرآوازه آنها، هفته دولت را گرامی بداریم.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، مصداق این سخن رهبر معظم انقلاب است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.
 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تأمل عمیق در این مطلب نشان می‌دهد که زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت جز با ترویج باورهای معنوی و تبیین فلسفه شهادت میسر نیست و اگر پیام عاشوراییان منتقل نشود، فرهنگ عاشورا زنده نمی‌ماند.
 
وی اظهار کرد: جامعه ما با هجمه‌های سنگینی در عرصه‌های مختلف روبه‌روست و برای مقابله با این هجمه‌ها، باید فرهنگ ایثار و شهادت را که رمز پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس بود، ترویج کنیم.
 
پورمحمدی با بیان اینکه شهدا به خاطر اسلام، ایران و مردم از هست‌ و نیست خود گذشتند، افزود: تقابل حق و باطل در همه زمان‌ها جاری است و برای پیروی از راه و مرام شهدا، نیازی به حضور در جبهه جنگ نظامی نیست، بلکه در هر جایگاهی و با هر لباسی می‌تواند در راه ارزش‌ها جهاد کرد.
 
وی همچنین تمسک به ریسمان الهی، ولایت‌پذیری و دوری از تفرقه را از محورهای فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: متولیان عرصه ایثار و شهادت باید این فرهنگ را برای نسل جدید بازگو کنند و این فرهنگ در همه بخش‌ها بویژه در محیط‌های اداری و سازمانی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
در این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای کارمند دولت در استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

  • منبع خبر : ایرنا