امام جمعه تبریز: روحیه تعاون باید در جامعه نهادینه شود
امام جمعه تبریز: روحیه تعاون باید در جامعه نهادینه شود

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روحیه تعاون و تشویق مردم به این سمت و سو باید در جامعه گسترش یافته و نهادینه شود. حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در مراسم آغاز توزیع تعداد ۱۷ هزار بسته معیشتی در استان، افزود: در آموزه های دینی و اسلامی همواره بر روحیه تعاون بین امت اسلامی تاکید […]

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روحیه تعاون و تشویق مردم به این سمت و سو باید در جامعه گسترش یافته و نهادینه شود.

حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم روز یکشنبه در مراسم آغاز توزیع تعداد ۱۷ هزار بسته معیشتی در استان، افزود: در آموزه های دینی و اسلامی همواره بر روحیه تعاون بین امت اسلامی تاکید شده است و در این شرایط سخت و کرونایی با تاسی به همین موضوع می توان در کارهای خیر به موفقیت رسید.

وی گفت: اگر روحیه تعاون در کشور جاری و ساری شود بسیاری از برنامه ها نتیجه بخش می شود در غیر این صورت نتیجه ای حاصل نمی شود،  روحیه تعاون مردم ایران و آذربایجان شرقی بالا و مثال زدنی است و اگر روحیه تعاون در مردم نبود امروز با این وضعیت کرونایی گرفتار می شدیم، چرا که دولت به تنهایی توان کمک رسانی به نیازمندان را نداشت.

آل هاشم ادامه داد: مردم و خیران در بحث آزادسازی زندانیان غیر عمد نیز طی ماه های اخیر تلاش های زیادی می کنند که نشان از روحیه تعاون دارد و از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمک های فراوانی توسط بسیج از محلات و مساجد تهیه و فراهم شد و به دست نیازمندان رسید و این نیز نمونه‌ای از روحیه تعاون است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همه بحران ها و صحنه ها حضوری درخشان و نتیجه بخش داشته است، گفت: این ستاد در بحث واکسن کرونا نیز نقش بسیار برجسته‌ای ایفا کرده و در راه رسیدگی به مردم محروم در همه بخش ها شامل زلزله، سیل و سایر صحنه‌ها یاری‌گر نیازمندان و مردم بوده است.

همزمان با ماه مبارک رمضان توزیع تعداد ۱۷ هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان بین نیازمندان آذربایجان شرقی شروع شد و طی آن این بسته ها در فاز دوم از پنجمین مرحله رزمایش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با عنوان احسان رمضان در اختیار نیازمندان مناطق مختلف استان قرار می گیرد.