به گزارش نهال امید ، مجید کیانی در دیدار با رئیس شورای بین دولتی مدیریت حملونقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاریهای چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حملونقل وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیتهای موجود نهایت بهره را برد، اظهار کرد: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیتها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمیشود.وی افزود: فعالسازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینههای زیاد است و نه بهرهوری از آن مدت زمان زیادی طول میکشد و وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر میتواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعا طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع میشود.کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس بهعنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تاکید کرد: با دستور اخیر ریاستمحترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان، بسیاری از ناهماهنگیها رفع و ترانزیت و صادرات مدیریت خواهد شد.به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد ارس؛ رئیس شورای بیندولتی مدیریت حمل و نقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاریهای چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حملونقل وزارت امور خارجه با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایهگذاری منطقه آزاد ارس از پایانههای مرزی جلفا و نوردوز و انبارهای عمومی این منطقه بازدید کردند و مزیتهای احیای کریدور شمال-جنوب و تاثیر آن در توسعهی تبادلات تجاری و کاهش هزینهها برای آنان تشریح شد.
- منبع خبر : ایسنا