افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ به صحن شورا می‌رود
افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ به صحن شورا می‌رود

براساس تصمیم گیری اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹جهت رای گیری به صحن شورای شهر می‌رود.

به گزارش نهال امید ، در این جلسه که احداث دو پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ارتش و پل معلق مرزداران بررسی شد فریدون بابایی اقدم نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز گفت: در احداث پروژه‌های بزرگ و عمرانی نمی‌خواهیم  شتاب زده تصمیم بگیریم  شهرداری مطالعات بیشتری انجام دهد تا تمام زوایای اجرای پروژه مشخص شود.
او ادامه داد: کمیسیون آماده است تا برای بررسی تکمیلی طرح‌ها جلسه فوق العاده برگزار کند.
بابایی اقدم با بیان اینکه باید هرچه‌ سریع‌تر تکلیف تقاطع غیر همسطح تعیین شود گفت: مردم هنوز شاهد بهره‌ وری شایسته از خیابان شهدای ارتش نیستند.
محمد حسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در این جلسه گفت: به علت وجود برخی مشکلات بودجه تقاطع غیر همسطح در بودجه سال گذشته در نظر گرفته نشد.
او ادامه داد: به دلیل لزوم رفع مشکل ترافیکی لازم است تا از محل پروژه‌های پیشبینی نشده ۱ میلیارد تومان برای اقدامات اولیه که یکی از آنها انتقال درختان موجود در مسیر پروژه است از طریق بودجه سال جاری اختصاص یابد تا سال آینده بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.
 سونیا اندیش دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریر در خصوص احداث پل معلق مرزداران گفت: این طرح برای ایجاد زیبایی در ورودی تبریز ایجاد می‌شود.
او ادامه داد: قبل از تصویب شورای شهر باید معماری و مفهوم پروژه تعیین شود تا بودجه نهایی ایجاد پل کابلی در نظر گرفته‌شود.
در ادامه جلسه شهردار و معاون عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز فعالیت های عمرانی انجام گرفته در ۹ ماهه امسال را ارائه دادند.
براساس اعلام معاون عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز  ۲۳ پروژه عمرانی فعال در این منطقه وجود دارد که ۱۷ پروژه در سال ۹۸ واگذار شده و ۳ پروژه واگذار نشده وجود دارد.
معاون عمرانی منطقه ۶ تبریز ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ پروژه نیمه کاره در منطقه وجود دارد که در مجموع پروژه‌های عمرانی منطقه  ۶۷ درصد پیشرفت دارند.
او با اشاره به فعال بودن نهضت آسفالت در این منطقه گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۰ هزارتن آسفالت ریزی در محدوده منطقه ۶ انجام شده است.
سونیا اندیش دبیر کمیسیون با اشاره به وجود ناهماهنگی میان سازمان عمران و مناطق شهرداری گفت: تداخل وظایف بین مناطق و سازمان عمران باعث ایجاد برخی  مشکلات در در زمینه آسفالت ریزی می‌شود که باید این مشکل رفع شود.
فریدون بابایی اقدم در پایان با تشکر از اقدامات انجام گرفته در منطقه ۶ گفت: خدمت در منطقه ۶ تبریز کار بسیار بزرگی است. برای پیشرفت شهرک شهید صیاد شیرازی در حد توان کار  نشده است.
او ادامه داد: مردمی که در روستاهای این منطقه ساکن هستند عمدتا به علت  مشکلات از تبریز به این روستا ها نقل مکان کرده اند باید در حد توان برای افزایش رفاه این عزیزان تلاش کرد.

  • منبع خبر : شهریار