افزایش قیمت تعدادی از کارگاه‌های نقره‌کاری آذربایجان‌شرقی را تعطیل کرد
افزایش قیمت تعدادی از کارگاه‌های نقره‌کاری آذربایجان‌شرقی را تعطیل کرد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر و با افزایش قیمت نقره و کاهش قدرت خرید، تعدادی از کارگاه‌های نقره کاری تعطیل شده است. بدر شکوهی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان و هنرمندان نقره کار استان،  با بیان اینکه در مقوله توسعه، هنرمندان و اهالی فرهنگ نقش بی بدیلی دارند، […]

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌های اخیر و با افزایش قیمت نقره و کاهش قدرت خرید، تعدادی از کارگاه‌های نقره کاری تعطیل شده است.

بدر شکوهی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات فعالان و هنرمندان نقره کار استان،  با بیان اینکه در مقوله توسعه، هنرمندان و اهالی فرهنگ نقش بی بدیلی دارند، افزود: آذربایجان‌شرقی در زمینه هنر نقره جزو سه استان برتر بوده و بیش از ۷۰۰ هنرمند در استان در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی تشکیل بازارچه و نمایشگاه های دائمی فروش و عرضه آثار هنرمندان نقره کار در استان را ضروری دانست و گفت: متاسفانه بازار امیریه تبریز در شان آذربایجان شرقی نیست و شهرداری تبریز باید به عنوان متولی این بازار نسبت به مرمت، بهسازی و نوسازی این مجموعه اقدام کند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر نقره استان در خواست ایجاد یک سازمان مردم نهاد را از شورای توسعه و حمایت از تشکل ها کرده اند که امیدوارم با تصویب این شورا، این تشکل بتواند در زمینه کمک به گسترش هنره نقره کاری در استان جامه عمل بپوشاند.
 
 وی با اشاره به پیامدهای بیماری کرونا بر معیشت هنرمندان، گفت: بیشترین تاثیر منفی شیوع کرونا بر اهالی فرهنگ و هنرمندان بوده است و امیدواریم با گسترش واکسیناسیون در جامعه، شاهد بازگشت رونق به فضای فرهنگی و هنری استان باشیم.
شکوهی همچنین مشکلات بیمه ای هنرمندان را یادآور شد و گفت: با جلساتی که با  سازمان تامین اجتماعی و میراث فرهنگی در این زمینه برگزار خواهیم کرد انتظار داریم این مشکل تا پایان امسال برطرف شود.

  • منبع خبر : ایسنا