افزایش غلظت آلاینده‌های جوّی تا اواسط هفته جاری در آذربایجان‌شرقی
افزایش غلظت آلاینده‌های جوّی تا اواسط هفته جاری در آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: غلظت‌ آلاینده‌های جوّی تا روز دوشنبه در استان افزایش خواهد یافت اما از بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود سامانه‌ی بارشی از غلظت‌ آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: از بعد از […]

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: غلظت‌ آلاینده‌های جوّی تا روز دوشنبه در استان افزایش خواهد یافت اما از بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود سامانه‌ی بارشی از غلظت‌ آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه با ورود امواج ناپایدار سامانه‌ی بارشی تا روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش سرعت وزش باد و در نواحی مرتفع و کوهستانی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: این افزایش سرعت وزش باد، موجب کاهش غلظت آلاینده‌های جوّی خواهد شد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه ابرناکی، مه و بارش برف در برخی نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.

امیدفر همچنین بیان کرد: از لحاظ دمایی تا روز دوشنبه تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود اما از روز دوشنبه تا اواخر هفته دمای هوا به طور نسبی (دو الی سه درجه) افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب شش درجه بالای صفر و سه درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی نیز یک درجه زیر صفر است که نسبت به دیروز یک درجه افزایش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب کلیبر با ۱۷ درجه بالای صفر و سراب با ۱۵ درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا