افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی
افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۸۳ نفر رسیده و تا به این لحظه هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند.

به گزارش نهال امید محمد حسین صومی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه امروز ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: افزایش چند ده نفری موارد مثبت جدید در استانمان در حد انتظار بوده و روال طبیعی این چنین است.

وی با اشاره به تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید و مسیرهای پر رفت و آمد، گفت: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند بوده و ما کار می‌کنیم اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف بوده و آسان‌ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی‌ها است.

وی تاکید کرد: برداشتمان این است که اگر تا دو هفته آینده اجتماعات را کم کنیم، انشاالله ویروس زمین‌گیر خواهد شد و وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، صومی خاطرنشان کرد: فعلا تاکید داریم که مردم در ایام عید هم دید و بازدیدها را کم و حوصله کنند تا در فصل بهار دور هم باشند.

وی در ادامه با نادرست خواندن برخی شایعات، گفت: استعمال دخانیات انسان را نسبت به ابتلا به بیماری‌های ویروسی مستعد می‌کند و کشیدن سیگار تاثیری در پیشگیری ندارد.

وی بیان کرد: وسواس بیش از حد، ذهن و جسم را درگیر می‌کند و باید تعادل ایجاد کنیم، ماسک ابزار پیشگیری برای کسانی است که مشکلات ریوی و بیماری زمینه‌ای داشته و یا به دلیل تردد در برخی محیط‌ها ترس از انتقال و ابتلا دارند.

 وی در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: ویروس در محیط خشک، تکثیر و منتشر نمی‌شود، محیط را برای خودمان ناامن نکنیم، وقتی با سطوحی مواجه هستیم که از استریل بودن آن مطمئن نیستیم، باید شست و شو و ضد عفونی انجام دهیم.

  • منبع خبر : ایسنا