افزایش سرعت عملیات در «متروپل» آبادان/ آتش‌نشانان تهران به محل رسیدند
افزایش سرعت عملیات در «متروپل» آبادان/ آتش‌نشانان تهران به محل رسیدند

عملیات جستجو و امدادرسانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان در حالی وارد دومین روز خود شد که به گفته مسئولان امدادی سرعت عملیات افزایش یافته است.

به گزارش نهال امید ، حوالی ساعت ۱۲:۳۰ روز دوشنبه دوم خرداد بود که ساختمان ۱۰ طبقه معروف به متروپل در منطقه ته لنجی امیری آبادان فروریخت. حادثه‌ای که خیلی زود آنچه که در آخرین روز دی ماه سال  ۱۳۹۵ در تهران و برای ساختمان پلاسکو رخ داده بود را به اذهان متبادر کرد و احتمالا به همین دلیل هم خیلی زود فراگیر شد و به تیتر یک رسانه‌ها آمد. البته تفاوت‌هایی میان دو حادثه وجود داشت که پس از پایان عملیات می‌توان آن را به طور دقیق ارزیابی کرد، اما در حال حاضر می‌توان گفت که حجم آوار ساختمان متروپل بسیار بیشتر از آوار پلاسکو است و البته آتش‌سوزی در پلاسکو عملیات در این ساختمان را با دشواری‌های بیشتری روبه‌رو کرده بود.

در پی این حادثه علاوه بر دستور رسیدگی رییس جمهور برای تسریع امدادرسانی، وزیر کشور، معاون اقتصادی رییس جمهور، رییس جمعیت هلال احمر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور  برای بررسی حادثه عازم آبادان شدند و جلسه اضطراری مدیریت بحران شبانه با حضور  وزیر کشور برگزار شد. 

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت از امدادرسانی در ساختمان متروپل آبادان که حوالی ۱۲:۳۰ روز گذشته دچار ریزش شد، گفت: عملیات امدادرسانی با تمام توان در حال انجام است. پس از جلسه‌ای که با حضور وزیرکشور، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و … برگزار شد، تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ کردیم و تقسیم بندی بهتری هم انجام شد و بنا شد تا گروه ها اقدامات تخصصی خود را انجام دهند.  

نجات ۷ تن از سوی سگ‌های زنده‌یاب

وی افزود: وسعت حادثه ریزش ساختمان تجاری آبادان، سنگین است، سازه کاملا فروریخته و ۳۲ نفر مصدوم و ۱۰ جانباخته داشتیم که مصدومان به بیمارستان منتقل شده‌اند و با تلاش و حضور تیم‌های آنست سگ‌های زنده‌یاب و استفاده از دستگاه‌های زنده‌یاب هلال‌احمر، هفت نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ با تمام توان امدادرسانی ادامه خواهد داشت و با برنامه ریزی که به تازگی صورت گرفت فکر می‌کنم سرعت امدادرسانی افزایش پیدا خواهد کرد تا به امید خدا با استفاده از تمام امکانات بتوانیم اقدامات را انجام دهیم.  

رییس جمعیت هلال احمر افزود: در جلسه با وزیرکشور راه‌کارهای افزایش سرعت امدادرسانی و دسترسی به زیرزمین ساختمان متروپل آبادان بررسی و نتایج خوبی حاصل شد.

آتش‌نشانان تهران در متروپل چه می‌کنند؟

همچنین سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان‌آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که همراه با ۵۰ آتش‌نشان و تجهیزات امدادی به آبادان سفر کرده از ورود اولین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه خبر داد و به ایسنا گفت:‌ گروه ارزیاب آتش‌نشانی به محض حضور در محل اقدامات خود را در هماهنگی با ستاد بحران حادثه ریزش ساختمان متروپل آغاز کرد. تا دقایقی دیگر تجهیزات و امکانات سنگین آتش‌نشانی نیز به محل می‌رسد و عملیات آغاز خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه تا هر زمانی که لازم باشد، عملیات آتش‌نشانی در این محل ادامه خواهد داشت، درباره اینکه آتش‌نشانان در آبادان چه‌کاری انجام خواهند داد، اظهارکرد:‌ اقدامات تیم اعزامی از سوی آتش‌نشانی تهران بر اساس دستورات فرمانده میدان خواهد بود.