افزایش جزئی مبتلایان کرونایی آذربایجان شرقی ناشی از شلوغی‌های آخر سال و ایام تعطیلات
افزایش جزئی مبتلایان کرونایی آذربایجان شرقی ناشی از شلوغی‌های آخر سال و ایام تعطیلات

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان در عین حال که روند افزایشی مختصری داشته، ولی در یک ماه گذشته تقریبا ثابت بوده و این افزایش جزئی در تعداد مبتلایان، به شلوغی‌های آخر سال و ایام تعطیلات برمی‌گردد. محمدرضا پورمحمدی پس از شرکت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت […]

استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان در عین حال که روند افزایشی مختصری داشته، ولی در یک ماه گذشته تقریبا ثابت بوده و این افزایش جزئی در تعداد مبتلایان، به شلوغی‌های آخر سال و ایام تعطیلات برمی‌گردد.

محمدرضا پورمحمدی پس از شرکت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: به طور قطع تا زمانی که واکسیناسیون به طور جامع انجام گیرد، به جز همکاری و همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه حل دیگری برای کنترل شیوع کرونا وجود ندارد، از این رو از مردم تقاضا داریم تا هم‌چون گذشته با جدیت و توجه بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: احتمال این‌که دورهمی‌ها و مسافرت‌ها روند ابتلا به بیماری را افزایش دهد، بسیار بالاست و از مردم درخواست می‌کنیم همراهی بیشتری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشته باشند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون کارکنان بهداشت و درمان، جانبازان، ساکنان خانه‌های سالمندان و کارکنان آرامستان‌های استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و از دیروز نیز واکسیناسیون پاکبانان شهرداری تبریز آغاز شده است.

پورمحمدی افزود: طبق گزارش پلیس راهور، سفرهای نوروزی به استان نسبت به سال گذشته که ابتدای شیوع بیماری بود و محدودیت‌های جدی اعمال شده بود، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برای سفرهایی که توسط آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود، با شرط اطمینان از این‌که افراد ناقل بیماری نباشند، مجوز صادر شده و هم‌چنین در سفر با هواپیما، اتوبوس و قطار نیز افزایش داشتیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با اشاره به این‌که تعداد بستری‌های کرونا در استان به ۳۸۰ نفر کاهش یافته بود، گفت: در روزهای اخیر این تعداد به ۴۶۰ نفر افزایش یافته است، بنابراین باید بیش از پیش مراقب بود.

انتهای پیام