افتتاح اولین دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در اهر
افتتاح اولین دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در اهر

اولین مرکز آموزش نیروی انسانی وابسته به دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در شهرستان اهر با حضور مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بر ضرورت تجهیز و […]

اولین مرکز آموزش نیروی انسانی وابسته به دانشگاه فرهنگیان منطقه ارسباران در شهرستان اهر با حضور مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بر ضرورت تجهیز و پیشرفت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرستان اهر تاکید کرد.

احمد محرم‌زاده افزود: متاسفانه در حال حاضر منطقه ارسباران با کمبود نیروی معلم مواجه است که امیدواریم با تربیت دانشجویان معلم در این دانشگاه بتوانیم کمبود این نیرو را در منطقه برطرف کنیم.

وی با اشاره به این‌که شهرستان اهر دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است، گفت: وجود مراکز آموزش عالی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزشی پتانسیل و نقطه قوت علمی و پژوهشی این شهرستان است،  از تلاش مدیران این مراکز آموزشی در جذب و افزایش رشته های تحصیلی قدردانی می‌کنم.

محرم زاده خواستار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان اهر از طریق قرارگیری در دفترچه کنکور سال ۱۴۰۰ شد و افزود: با تحصیل دانشجویان معلم در این دانشگاه می توان علاوه بر تربیت نیروی انسانی جدید، بسیاری از مشکلات و کمبودهای نیروی معلم در این منطقه را نیز جبران کرد.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم بر ضرورت توسعه و حمایت از دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی و دانشجوی معلم تاکید کرد.

اسد اله خدیوی بر لزوم پیگیری نمایندگان مجلس برای احیای مراکز تربیت معلم شهرستان‌های آذربایجان شرقی از جمله در شهرستان های اهر، مرند، میانه و مراغه تاکید کرد.

وی  از افزایش هفت برابری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۷۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند ولی با این وجود ذموزش و پرورش استان با کمبود معلم مواجه است به طوری که در سال تحصیلی جدید ۶۴۰۰ نفر کمبود نیروی معلم در آموزش و پرورش استان داریم. 

خدیوی در ادامه بر ضرورت توسعه و حمایت از دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی و دانشجوی معلم تاکید کرد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا