اعضای هیات منصفه مطبوعات مشخص شدند
اعضای هیات منصفه مطبوعات مشخص شدند

نماینده رئیس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات از انتخاب ۲۱ عضو هیات منصفه مطبوعات استان تهران خبر داد و گفت که پنج عضو این هیات در دوره جدید، تغییر کرده‌اند.

ناصر سراج در حاشیه نشست سالانه هیات منصفه مطبوعات در جمع خبرنگاران، گفت: نشست سالانه هیات منصفه مطبوعات طبق ماده ۳۶ قانون مطبوعات و با حضور کلیه اعضا امروز در تهران تشکیل شد و اعضای هیات منصفه مطبوعات در استان تهران و سایر استانهای کشور انتخاب شدند. در حال حاضر ۱۱۹۱۱ نشریه مکتوب، الکترونیک و دیجیتال در سراسر کشور وجود دارد داریم که ۵۵۰۰ نشریه در تهران و ۶۴۱۱ نشریه در سایر استان ها فعالیت می کنند.

وی اسامی اعضای جدید هیات منصفه تهران که پنج جابه‌جایی داشت را به این شرح قرائت کرد: علی‌اکبر کساییان، علی‌اکبر اشعری، علی‌رضا سربخش، یوسف قروی قوچانی، احمد مومنی‌راد، سیدمرتضی موسویان، محمود خسروی وفا، عفت شریعتی، محمدمهدی حیدریان، نادر قدیانی، پروین سلیحی، محمدحسن رحیمیان، سیدناصر نوری‌زاده، روح‌الله عالمی، میثم امرودی، محسن قمی، شهریار بحرانی، دکتر سیدعلی جمالیان، یحیی آل اسحاق، حمیدزاده و محمدرضا بهمنی به مدت دو سال به عضویت این هیات درآمدند.

وی یادآور:  در استان تهران ۲۱ نفر عضو هیات منصفه مطبوعات و در سایر استان‌ها ۱۴ نفر از اعضای این هیات هستند. در سراسر کشور در مجموع ۴۴۱ نفر عضو هیات منصفه مطبوعات هستند که طبق قانون امروز ۲۱ عضو هیات منصفه مطبوعات استان تهران انتخاب شدند.

سراج خاطرنشان کرد: با دستور حضرت آیت‌الله (رییس قوه قضاییه) و مطابق اصل  ۱۶۸ قانون اساسی هیات منصفه مطبوعات در دوره جدید علاوه بر جرایم مطبوعاتی به جرایم سیاسی هم رسیدگی خواهد کرد.

نماینده رئیس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات با یادآوری احکام صادره شده توسط این هیات در دوره قبل، گفت: طبق دستور رییس قوه قضاییه در این دوره پیش‌گیری را در مطبوعات جایگزین مچ‌گیری کردیم. به همین دلیل شوراهای حل اختلاف مطبوعاتی نیز از سوی حضرت آیت‌الله تشکیل شد تا حد امکان جلوی ضعف اطلاعات رسانه‌ای و قانونی اعضای هیات منصفه‌ها گرفته شود.

سراج یادآور شد: در ۱۸۰ جلسه‌ای که در دوره قبل برگزار کردیم ۸۰ رسانه محکومیت‌های مالی از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار به بالا گرفتند و ۷۵ نشریه نیز رای برائت و موقوفی تعقیب گرفتند و بقیه نیز تجدید جلسه شدند.

  • منبع خبر : خبرآنلاین